Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania

Promocyjna cena
%
  • 45,90 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 40,50 zł
    Cena katalogowa: 54,00 zł
    %
  • Dostęp od razu po zakupie [?]

     Zabezpieczenie: Watermark

    Użytkowanie, kopiowanie, drukowanie w granicach licencji - więcej ›

Perspektywa koordynacji działań międzyorganizacyjnych oraz współpracy między organizacjami stawia problem funkcjonowania i efektywności sieci międzyorganizacyjnej w centrum zainteresowania całej teorii organizacji i zarządzania. Zasięg badań w tym obszarze znacznie się... więcej ›

Opis książki

Perspektywa koordynacji działań międzyorganizacyjnych oraz współpracy między organizacjami stawia problem funkcjonowania i efektywności sieci międzyorganizacyjnej w centrum zainteresowania całej teorii organizacji i zarządzania. Zasięg badań w tym obszarze znacznie się ostatnio poszerza i nie dotyczy już wyłącznie pozycji przedsiębiorstwa w sieci, lecz przedsiębiorstwa działającego w kontekście sieci. ukształtowanie się sieci międzyorganizacyjnych stanowi poważne wyzwanie wobec tradycyjnej postawy badawczej reprezentowanej w badaniach nad strategią i zachowaniem strategicznym podmiotów gospodarujących.

Celem przedstawianego opracowania jest pokazanie fenomenu sieci międzyorganizacyjnych z perspektywy współczesnych wyzwań zarządzania. Jest to studium teoretyczno-metodyczne sieci międzyorganizacyjnych w naukach o zarządzaniu i stanowi wynik długoletnich doświadczeń autorów opracowania w badaniach sieci międzyorganizacyjnych, zarówno na poziomie metateorii sieci jak i poszczególnych jej rodzajów.

Recenzowana książka potencjalnie stanowić może solidne wsparcie, służące zrozumieniu i ugruntowaniu wiedzy studentów kierunków biznesowych i menedżerskich oraz praktykujących menedżerów na temat problemów związanych z rozumieniem idei sieciowości, czy myślenia sieciowego oraz zasad posługiwania się nimi w budowaniu strategii, jako swoistego narzędzia służącego do rozwoju i adaptacji przedsiębiorstw do warunków tworzonych przez otoczenie.

Prof. zw. dr hab. Bogdan Nogalski
Instytut Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego

Książka może i powinna być przedmiotem zainteresowania nie tylko studentów realizujących przedmioty w obszarze szeroko pojmowanego zarządzania, struktur organizacyjnych i współdziałania w otoczeniu, ale także, i być może przede wszystkim, praktyków zarządzania, którzy w postaci niniejszej książki otrzymają narzędzie, które pozwoli im na pełniejsze zrozumienie kontekstu funkcjonowania organizacji i w konsekwencji, na realizację procesu podnoszenia efektywności organizacji.

dr hab. Szymon Cyfert, prof. UE w Poznaniu
Wydział Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

Zespół autorski stanowią pracownicy naukowo-dydaktyczni Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Warszawskiego

Pliki do pobrania

Szczegóły

  • Seria: Ekonomia Zarządzanie
  • Rok wydania: 2012
  • Oprawa: Miękka
  • Liczba stron: 356
  • Wymiary: 165x238 mm
  • Waga: 575 g
  • ISBN: 978-83-255-3448-6
  • EAN: 9788325534486
  • Kod serwisu: 00436000

Kategorie