WEEKEND OKAZJI › DODATKOWE 20 ZŁ NA ZAKUPY › Twój kod rabatowy: LATO20   Sprawdź szczegóły

x


    
    
    










    
    





Ochrona konsumenta w prawie polskim i Unii Europejskiej

Promocyjna cena 15% taniej
  • 101,15 zł z VAT
    Cena katalogowa: 119,00 zł z VAT
    15% taniej
    Promocyjna cena
  • Dostęp od razu po zakupie [?]


    Dostępne formaty: PDF

     Zabezpieczenie: Watermark

    Użytkowanie, kopiowanie, drukowanie w granicach licencji - więcej ›

Redakcja: prof. dr hab. Maria Królikowska-Olczak, dr Beata Pachuca-Smulska

Autor: dr Małgorzata Augustyniak, dr Mirosław Borkowski, dr Oksana Cabaj, dr Anna Chodorowska, dr Hanna Frąckowiak, dr Kamil Frąckowiak, dr Anna Górczyńska, Piotr Jankowski, dr Dariusz Kasprzycki, dr Agnieszka Kowalska, dr Ewa Lewandowska, adw. Paweł Lewandowski, Sylwia Łazarewicz, prof. dr hab. Irena Ozimek, Bartosz Pawlak, dr Jakub Rzymowski, prof. WSGE dr hab. Magdalena Sitek, Agata Anna Wróbel, dr Joanna Wyporska-Frankiewicz, dr Katarzyna Zawilska, Magdalena Zielińska, dr Jakub Jan Zięty, Szymon Michał Buczyński

Opis produktu:

Dynamiczny rozwój ochrony konsumenta w Unii Europejskiej zrewolucjonizował ochronę konsumenta w Polsce. W krajowych porządkach prawnych prawodawcy przyjmują założenie, że wobec przedsiębiorcy-profesjonalisty, konsument jest stroną słabszą zarówno ze względu na stopień swoich kompetencji oraz dostępu do informacji, jak i możliwości... więcej ›

Więcej o książce

Dynamiczny rozwój ochrony konsumenta w Unii Europejskiej zrewolucjonizował ochronę konsumenta w Polsce. W krajowych porządkach prawnych prawodawcy przyjmują założenie, że wobec przedsiębiorcy-profesjonalisty, konsument jest stroną słabszą zarówno ze względu na stopień swoich kompetencji oraz dostępu do informacji, jak i możliwości ekonomicznych. Prawodawca unijny dąży nie tyle do wyrównania osobistej pozycji konsumenta jako strony słabszej, ile do wzmocnienia jego roli w mechanizmach konkurencji, ponieważ tego wymaga zapewnienie równowagi i rozwoju rynku wewnętrznego.

W monografii zaprezentowano analizę wybranych zagadnień dotyczących praw konsumenta w poszczególnych sektorach gospodarki, a zwłaszcza na rynku usług: żywnościowych,  finansowych, turystycznych, medycznych czy internetowych. Poruszono również problemy jego ochrony w prawie cywilnym, prawie zamówień publicznych i postępowaniu administracyjnym. Każdy rozdział odnosi się do tematów nie tylko aktualnych, często dyskusyjnych, lecz także ma wyjątkowe znaczenie dla praktyki. Przedkładana Czytelnikowi książka została podzielona na osiem części, które zawierają problemowe potraktowanie wybranych, najciekawszych i najbardziej aktualnych zagadnień.

Publikacja adresowana jest do prawników, ekonomistów, urzędników, przedsiębiorców, studentów i nauczycieli akademickich, konsumentów, do wszystkich, którzy chcą  pogłębić swoją wiedzę o prawach konsumenta.

Szczegóły

Seria: Monografie Prawnicze
Rok wydania: 2014
ISBN: 978-83-255-6222-9
Liczba stron: 444
Waga: 562 g