Analiza logarytmiczno-liniowa. Teoria i zastosowania z wykorzystaniem programu R.

5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
Wybierz Wersję:
  • 46,55 zł z VAT
    Cena katalogowa: 49,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena
  • 46,55 zł z VAT
    Cena katalogowa: 49,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena
  • Koszt dostawy od 8,95 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 14:00 wysyłamy tego samego dnia!

  • Dostęp od razu po zakupie [?]


     Zabezpieczenie: Watermark

    Użytkowanie, kopiowanie, drukowanie w granicach licencji - więcej ›

Niniejsza książka jest poświęcona szeroko rozumianej analizie zależności zmiennych niemetrycznych ze szczególnym uwzględnieniem analizy logarytmiczno-liniowej. Celem monografii jest prezentacja teoretycznych i metodologicznych podstaw analizy logarytmiczno-liniowej oraz jej... więcej ›

Opis książki

Niniejsza książka jest poświęcona szeroko rozumianej analizie zależności zmiennych niemetrycznych ze szczególnym uwzględnieniem analizy logarytmiczno-liniowej. Celem monografii jest prezentacja teoretycznych i metodologicznych podstaw analizy logarytmiczno-liniowej oraz jej zastosowanie w analizie danych z wykorzystaniem programu R. W monografii przedstawiono również inne metody analizy zależności, takie jak analiza korelacji, analiza korespondencji oraz analiza klas ukrytych, a także metody wizualizacji danych zapisanych w postaci tablicy kontyngencji.

W badaniach empirycznych i we wszystkich obliczeniach prezentowanych w książce wykorzystano program R. Wersję instalacyjną programu oraz dodatkowe pakiety zaprezentowane w niniejszej monografii można pobrać ze strony pod adresem: http://www.r-project.org/.

Ważnym wkładem Autorki jest opracowanie aplikacji służących analizie log-liniowej w programie R. W każdym rozdziale Autorka ilustruje zagadnienia statystyczno-metodyczne odpowiednim przykładem empirycznym z wykorzystaniem bibliotek (także autorskich) programu R. Do każdej analizy podaje również tzw. skrypt programu pozwalający na powtórzenie analizy. Podnosi to tym samym aspekt dydaktyczny opracowania.

Prof. dr hab. Adam Sagan - Katedra Analizy Rynku i Badań Marketingowych, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Publikacja jest przeznaczona dla pracowników naukowych zajmujących się zastosowaniem metod analizy danych jakościowych w naukach społecznych, a w szczególności w psychologii, socjologii, ekonomii czy politologii. Ponadto odbiorcami książki mogą być studenci uczelni wyższych studiujący na specjalnościach ilościowych (informatyka ekonomiczna, statystyka i ekonometria, analityka gospodarcza), doktoranci, którzy wykorzystują w swych badaniach analizę danych jakościowych oraz analitycy rynku i pracownicy agencji marketingowych przeprowadzający analizy danych niemetrycznych z wykorzystaniem programu R.

Pliki do pobrania

Szczegóły

  • Seria: Metody ilościowe
  • Data wydania: 19.06.2015
  • Oprawa: Miękka
  • Liczba stron: 180
  • Waga: 301 g
  • ISBN: 978-83-255-7322-5
  • EAN: 9788325573225
  • Kod serwisu: 00601600

Tagi