DARMOWA DOSTAWA JUŻ OD 150 ZŁ! Sprawdź szczegóły

x


    
    
    










    
    





Bestseller

Centralizacja VAT w jednostkach sektora finansów publicznych

25% taniej
Promocyjna cena 25% taniej
  • 96,75 zł z VAT
    Cena katalogowa: 129,00 zł z VAT
    25% taniej
    Promocyjna cena
  • Koszt dostawy od 8,98 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 15:00 wysyłamy tego samego dnia!

Opis produktu:

Centralizacja VAT – sposób organizacji, procedury, rozwiązania problemów poparte konkretnymi przykładami! Od 1.1.2017 r. wszystkie JST muszą scentralizować VAT w jednostkach organizacyjnych. Faktury nie będą już wystawione na szkoły, OPS, samorządowe zakłady budżetowe, czy też inne jednostki organizacyjne, ale faktura będzie... więcej ›

Inni klienci kupili również
Polecane z tym produktem
Więcej o książce

Centralizacja VAT – sposób organizacji, procedury, rozwiązania problemów poparte konkretnymi przykładami!

Od 1.1.2017 r. wszystkie JST muszą scentralizować VAT w jednostkach organizacyjnych. Faktury nie będą już wystawione na szkoły, OPS, samorządowe zakłady budżetowe, czy też inne jednostki organizacyjne, ale faktura będzie wystawiana na gminę, powiat lub województwo. Od obowiązku centralizacji VAT będą zwolnione samorządowe jednostki posiadające osobowość prawną tj. instytucje kultury, ZOZ-y.

Publikacja przedstawia także obszerny przykład zasad ewidencji księgowej podatku od towarów i usług (VAT) w JST (gminie), w której wdrożono centralny sposób rozliczania tego podatku. 

Istota publikacji:

  1.  Szczegółowo omówione księgowania VAT w zakresie centralizacji (ponad 30 stron rozbudowanych księgowań). Zobacz przykład >>
  2.  Ponad 10 schematów obiegu dokumentów oraz działania centrów usług wspólnych wraz z wyjaśnieniami! Zobacz przykład >> 
  3. Liczne przykłady obliczania współczynnika i prewspółczynnik VAT w scentralizowanej jednostce samorządu terytorialnego
  4.  Omówienie specustawy w wersji po poprawach senatu – ustawa została uchwalona 22 lipca 2016 r. 
  5.  Omówienie zagadnienia centrów usług wspólnych (CUW)

Centralizacja VAT wpływa na szereg czynności mających miejsce w jednostce takich jak:

  • ewidencja księgowa,
  • obieg dokumentów w jednostce,
  • numeracje dokumentacji,
  • zawarte wcześniej różnego rodzaju umowy,
  • przygotowywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK).

 

Centralizacja VAT wywołuje w związku z tym wiele poważnych obaw i pytań:  1. Jakie zmiany organizacyjne należy przeprowadzić w procesie centralizacji VAT? 2. Jak zaprojektować i wdrożyć właściwy sposób obiegu dokumentów w jednostce samorządu oraz jednostkach podległych? 3. Jak stworzyć odpowiedni dla jednostki sposób tworzenia skonsolidowanych deklaracji VAT? 4. Jakie są zasady składania deklaracji (cząstkowych i innych)? 5. Co zrobić, gdy jednostki podległe korzystają z odmiennych programów kadrowo-księgowych i dane będą przekazywane w różnych układach sprawozdawczych? 6. Jak należy się przygotować, jeżeli podległe jednostki do tej pory nie były podatnikami VAT? 7. W jaki sposób Centrum Usług Wspólnych może być pomocne we wdrożeniu centralizacji VAT? 8. Jaki jest wpływ centralizacji na rozliczenia między jednostkami organizacyjnymi? 9. Jak stworzyć zasady numeracji faktur (także faktur zakupowych), które będą spójne na poziomie całej jednostki samorządu terytorialnego? 10. Jakie dane powinny być zamieszczane na fakturach? 11. Czy jednostki organizacyjne gminy tracą swój NIP? 12. Jaką metodę proporcjonalnego odliczenia VAT należy zastosować w danej sytuacji (prewspółczynnik, współczynnik struktury sprzedaży czy oba te wskaźniki)? 13. Jakie są konsekwencje centralizacji VAT dla zawartych umów cywilnoprawnych, a także na gruncie podatków PIT oraz CIT? 14. Jak prowadzić rejestry VAT? 15. Jak centralizacja VAT wpływa na obowiązek generowania i przesyłania jednolitego pliku kontrolnego (JPK)? 16. Jakie przepisy przejściowe wprowadzi przygotowana specustawa w tym zakresie? Jednostka powinna wdrożyć wiele procedur, zarządzeń, instrukcji. W niniejszej publikacji wiele schematów obiegu dokumentów oraz działania centrów usług wspólnych, które pozwolą sporządzić stosowne procedury i instrukcje, m.in.:  1) Model przepływu faktur w wariancie podstawowym, 2) Model przepływu faktur z uwzględnieniem centrum usług wspólnych, 3) Obiegu cząstkowych i skonsolidowanych deklaracji VAT  (w zależności od obranego wariantu), 4) Obieg deklaracji cząstkowych, zbiorczej dla "sektora oświaty" i skonsolidowanej, 5) Obieg deklaracji cząstkowych, zbiorczych dla "sektora oświaty" oraz "sektora pomocy społecznej" i skonsolidowanej 6) Schemat sporządzania deklaracji zbiorczej na podstawie rejestrów cząstkowych, 7) Schemat centrum usług wspólnych dla wszystkich jednostek samorządu, w tym urzędu JST, 8) Schemat centrum usług wspólnych dla wszystkich jednostek podległych samorządowi, 9) Schemat centra usług wspólnych dla jednostek prowadzących jednakową działalność, 10) Schemat wspólnego CUW dla kilku gmin obsługujący jednostki prowadzące jednakową działalność. Jeśli odpowiadasz za centralizacje VAT w jednostce – ta książka jest dla Ciebie!

Centralizacja VAT wywołuje w związku z tym wiele poważnych obaw i pytań:

  1. Jakie zmiany organizacyjne należy przeprowadzić w procesie centralizacji VAT?
  2.  Jak zaprojektować i wdrożyć właściwy sposób obiegu dokumentów w jednostce samorządu oraz jednostkach podległych?
  3.  Jak stworzyć odpowiedni dla jednostki sposób tworzenia skonsolidowanych deklaracji VAT?
  4.  Jakie są zasady składania deklaracji (cząstkowych i innych)?
  5.  Co zrobić, gdy jednostki podległe korzystają z odmiennych programów kadrowo-księgowych i dane będą przekazywane w różnych układach sprawozdawczych?
  6.  Jak należy się przygotować, jeżeli podległe jednostki do tej pory nie były podatnikami VAT?
  7.  W jaki sposób Centrum Usług Wspólnych może być pomocne we wdrożeniu centralizacji VAT?
  8. Jaki jest wpływ centralizacji na rozliczenia między jednostkami organizacyjnymi?
  9. Jak stworzyć zasady numeracji faktur (także faktur zakupowych), które będą spójne na poziomie całej jednostki samorządu terytorialnego?
  10. Jakie dane powinny być zamieszczane na fakturach?
  11. Czy jednostki organizacyjne gminy tracą swój NIP?
  12. Jaką metodę proporcjonalnego odliczenia VAT należy zastosować w danej sytuacji (prewspółczynnik, współczynnik struktury sprzedaży czy oba te wskaźniki)?
  13. Jakie są konsekwencje centralizacji VAT dla zawartych umów cywilnoprawnych, a także na gruncie podatków PIT oraz CIT?
  14. Jak prowadzić rejestry VAT?
  15. Jak centralizacja VAT wpływa na obowiązek generowania i przesyłania jednolitego pliku kontrolnego (JPK)?
  16. Jakie przepisy przejściowe wprowadzi przygotowana specustawa w tym zakresie?

Jednostka powinna wdrożyć wiele procedur, zarządzeń, instrukcji. W niniejszej publikacji wiele schematów obiegu dokumentów oraz działania centrów usług wspólnych, które pozwolą sporządzić stosowne procedury i instrukcje, m.in.: 

  1.  Model przepływu faktur w wariancie podstawowym,
  2. Model przepływu faktur z uwzględnieniem centrum usług wspólnych,
  3. Obiegu cząstkowych i skonsolidowanych deklaracji VAT  (w zależności od obranego wariantu),
  4. Obieg deklaracji cząstkowych, zbiorczej dla "sektora oświaty" i skonsolidowanej,
  5. Obieg deklaracji cząstkowych, zbiorczych dla "sektora oświaty" oraz "sektora pomocy społecznej" i skonsolidowanej
  6. Schemat sporządzania deklaracji zbiorczej na podstawie rejestrów cząstkowych,
  7. Schemat centrum usług wspólnych dla wszystkich jednostek samorządu, w tym urzędu JST,
  8.  Schemat centrum usług wspólnych dla wszystkich jednostek podległych samorządowi,
  9. Schemat centra usług wspólnych dla jednostek prowadzących jednakową działalność,
  10. Schemat wspólnego CUW dla kilku gmin obsługujący jednostki prowadzące jednakową działalność.

Jeśli odpowiadasz za centralizacje VAT w jednostce – ta książka jest dla Ciebie!

Szczegóły

Seria: Finanse publiczne w praktyce
Rok wydania: 2016
ISBN: 978-83-255-8886-1
Liczba stron: 240
Waga: 395 g