NEWSLETTER • Bądź na bieżąco! • Zapisz się i odbierz rabat 10% » Sprawdź ›

x

Zapowiedź

Zarządzanie czasem pracy przez menedżerów. Planowanie i rozliczanie czasu pracy zespołu

5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
  • 132,05 zł z VAT
    Cena katalogowa: 139,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena przed premierą
  • Koszt dostawy od 0 zł!

    Wysyłka w dniu premiery [?]

    Dowiedz się więcej o realizacji zamówień zapowiedzi ›

Autor: Łukasz Prasołek

Opis produktu:

Poradnik ułatwiający zarządzanie czasem pracy w zespole, którym kieruje menedżer. W książce pokazano jak zaplanować i rozliczyć czas pracy w różnych okresach czasu – miesiącu, okresie rozliczeniowym i roku. Książka stanowi szerokie kompendium wiedzy na skomplikowany temat, jakim jest czas pracy. Publikacja jest obszerna, gdyż proces... więcej ›

Więcej o książce

Poradnik ułatwiający zarządzanie czasem pracy w zespole, którym kieruje menedżer. W książce pokazano jak zaplanować i rozliczyć czas pracy w różnych okresach czasu – miesiącu, okresie rozliczeniowym i roku. Książka stanowi szerokie kompendium wiedzy na skomplikowany temat, jakim jest czas pracy. Publikacja jest obszerna, gdyż proces zarządzania czasem pracy podzielono na etapy, uwzględniając zaangażowanie w nie kadry zarządzającej.

Pod względem tematycznym książkę można podzielić na 4 bloki tematyczne:

  1. zarządzanie czasem pracy w skali miesiąca – rozdziały II–IV,
  2. zarządzanie czasem pracy w skali okresu rozliczeniowego – rozdziały V–VI,
  3. zarządzanie czasem pracy w skali roku kalendarzowego  – rozdział VII,
  4. definicje ogólne, odpowiedzialność za naruszanie przepisów oraz stanowiska urzędowe – rozdziały I, VIII–IX.

W książce wykorzystano dostępne orzecznictwo Sądu Najwyższego oraz stanowiska urzędowe dotyczące kwestii, które nie zostały jeszcze wyjaśnione w orzecznictwie, a co ważne, wszystkie te stanowiska ze względu na trudności w dostępie do ich treści zostały zamieszczone w rozdziale IX książki.

Niewątpliwym atutem książki jest duża liczba przykładów, które doskonale obrazują faktyczne działania, jakie w praktyce musi podjąć menedżer, aby prawidłowo kierować zespołem z punktu widzenia czasu pracy. Ponadto każdy rozdział kończy się swoistym podsumowaniem, w którym zawarto 10 głównych zasad dotyczących jego treści, a więc można stwierdzić, że w sumie w 80 punktach streszczono krok po kroku procedury postępowania związanego z czasem pracy, zgodnie z którymi powinni postępować menedżerowie.

Książka zawiera odrębne omówienia dotyczące czasu pracy w placówkach handlowych po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele od 1.3.2018 r. i pod tym kątem jest pierwszym na rynku tak szerokim omówieniem tej ciągle nowej i budzącej wątpliwości tematyki.

Nowości uwzględnione w książce:

  1. Zasady planowania i rozliczania czasu pracy w placówkach handlowych od 1.3.2018 r. po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele.
  2. Nowe indywidualne rozkłady czasu pracy dla pracowników – rodziców dzieci niepełnosprawnych.
  3. Przesunięcie obligatoryjnych elektronicznych zwolnień lekarskich na 1.12.2018 r.
  4. Najnowsze stanowiska PIP i MRPiPS dotyczące czasu pracy z lat 2016–2017.
  5. Wspólne stanowiska PIP i MRPiPS w sprawie czasu pracy w placówkach handlowych po zmianach wprowadzonych od 1.3.2018 r.

W książce Czytelnik znajdzie odpowiedzi na wiele praktycznych pytań związanych z planowaniem i rozliczaniem czasu pracy, m.in.:

  • Jakie są rodzaje indywidualnych rozkładów czasu pracy i zasady ich wprowadzania?
  • Jakie elementy zawrzeć w harmonogramach czasu pracy?
  • Jak przydzielać zadania osobom zatrudnionym w systemie zadaniowego czasu pracy i jak rozliczać ich podróże służbowe?
  • Jaka jest procedura wprowadzania zmian do harmonogramów czasu pracy, aby nie narazić się na odpowiedzialność w przypadku kontroli PIP?
  • Jak prawidłowo organizować szkolenia, podróże służbowe i dyżury, aby nie naruszyć przepisów o czasie pracy?
  • Jak uprawnienia związane z rodzicielstwem wpływają na organizację czasu pracy?
  • Do kiedy pozwalać pracownikom na odpracowywanie wyjść prywatnych?
  • Czym różnią się nadgodziny od godzin ponadwymiarowych?
  • Kiedy trzeba pracownikom oddać cały dzień wolny od pracy, a nie czas wolny od pracy, a kiedy jedyną możliwością rozliczenia dodatkowej pracy jest wypłata wynagrodzenia? 
  • W jakich terminach i jakie informacje o czasie pracy przekazywać do działu HR?
  • Jaką dodatkową pracę rozliczać na koniec miesiąca, a jaką na koniec okresu rozliczeniowego?
  • Jak ustalić liczbę nadgodzin średniotygodniowych na koniec okresu rozliczeniowego?
  • W jakich przypadkach dodatkowa praca może być rekompensowana po zakończeniu okresu rozliczeniowego?
  • Jak rozliczyć czas pracy pracownika odchodzącego z pracy w trakcie okresu rozliczeniowego?
  • Jaka dodatkowa praca nie jest wliczana do rocznego limitu nadgodzin?
  • Jak w praktyce prowadzić listy obecności, żeby nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych po wejściu RODO, czyli 25.5.2018 r.?
  • Za jakie naruszenia przepisów dotyczących czasu pracy odpowiadają menagerowie, za jakie działy HR, a za jakie osoby zarządzające pracodawcą?

Dodatkowym atutem jest autor opracowania, który jest cenionym specjalistą z zakresu problematyki czasu pracy, z wieloletnim doświadczeniem w tym zakresie, które zdobywał najpierw w PIP, potem w SN, a obecnie prowadząc działalność konsultingową w tym obszarze. Wiele z przedstawionych w książce problemów czy przykładów pochodzi ze szkoleń prowadzonych przez autora, a nie są to zatem jedynie przypadki hipotetyczne, wymyślone na potrzeby publikacji.

Szczegóły

Premiera: 28 czerwca 2018
Seria: Prawo w praktyce
Rok wydania: 2018
ISBN: 978-83-812-8900-9
Oprawa: Miękka
Waga: 460 g