Informacja w administracji publicznej Nr 2/2020

5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
  • 104,50 zł z VAT
    Cena katalogowa: 110,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena
  • Koszt dostawy od 0 zł!

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 14:00 wysyłamy tego samego dnia!

Nakład wyczerpany
Powiadomienie o wznowieniu ›

Temat numeru: Udostępnianie informacji publicznej Obowiązek udostępniania informacji publicznej przez podmioty prywatne Rozszerzenie zakresu podmiotowego obowiązku udostępniania informacji publicznej na każdy podmiot prywatny zawierający odpłatną umowę cywilnoprawną z... więcej ›

Opis czasopisma

Temat numeru: Udostępnianie informacji publicznej

Obowiązek udostępniania informacji publicznej przez podmioty prywatne

Rozszerzenie zakresu podmiotowego obowiązku udostępniania informacji publicznej na każdy podmiot prywatny zawierający odpłatną umowę cywilnoprawną z podmiotem publicznym, nawet jeśli umowa dotyczy zadania publicznego, jest nie do pogodzenia z istotą politycznego prawa dostępu do informacji publicznej. Prawo dostępu do informacji publicznej jest bowiem obywatelskim narzędziem kontroli państwa, a nie prywatnych podmiotów wykonujących dla państwa umowy.

Szczególnie uzasadniony interes publiczny w udostępnieniu informacji publicznej

Udostępnienie informacji publicznej przetworzonej zostało przez ustawodawcę uzależnione od wykazania istnienia szczególnie uzasadnionego interesu publicznego. Z uwagi na brak definicji ustawowej, pojęcie tego interesu zostało zdefiniowane przede wszystkim w orzecznictwie.

Wniosek o udostępnienie informacji w formie ustnej w świetle orzecznictwa

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może zostać złożony ustnie. Jednak, choć taki wniosek skutecznie rozpoczyna procedurę udostępnienia informacji publicznej, to nie zawsze będzie wystarczający do efektywnego zakończenia postępowania.

Ponadto w bieżącym numerze m.in:

  • Przekazywanie informacji publicznej do centralnego repozytorium informacji publicznej – zmiany wprowadzone tarczą antykryzysową 2.0,
  • Archiwum Dokumentów Elektronicznych – nowe źródło innowacji,
  • Odbiorca danych w przepisach RODO – jak rozumienie tej definicji wpływa na obowiązki podmiotów publicznych,
  • Powierzenie przetwarzania w sektorze publicznym na wybranych przykładach,
  • Kluczowe zagadnienia z zakresu ochrony danych osobowych w zamówieniach publicznych,
  • Uprzednie konsultacje w sektorze publicznym,
  • Informowanie pracowników o stanie zdrowia załogi w związku z COVID-19,
  • Wpływ RODO na stosowanie ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie prawa do prywatności nauczycieli,
  • Dostosowywanie polskiego prawa do wymogów aktu cyberbezpieczeństwie,
  • Poczta elektroniczna jako najsłabsze ogniwo bezpieczeństwa w firmie.

Nasi eksperci

Rada Programowa:

dr Mariusz Bidziński – Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie
Maciej Byczkowski – Prezes firmy ENSI, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Administratorów Bezpieczeństwa Informacji
dr hab. Paweł Fajgielski – prof. Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
prof. dr hab. Stanisław Hoc – Uniwersytet Opolski
dr hab. Mariusz Krzysztofek – ekspert w Erns & Young
Doc. dr Arwid Mednis – Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
prof. nadzw. dr hab. Maciej Rogalski – Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
dr Grzegorz Sibiga – Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk
dr Piotr Sitniewski – Prezes Fundacji JAWNOSC.PL, prowadzący portal jawnosc.pl i www.jawnoscsamorzadu.pl, KSAP
dr hab. Przemysław Szustakiewicz – Prof. Uczelni Łazarskiego w Warszawie
dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki, prof. PW, dziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej

Redaktor Naczelny:

r.pr. Marcin Lewoszewski

Pliki do pobrania

Szczegóły

  • Seria: Informacja w administracji publicznej
  • Rok wydania: 2020
  • Oprawa: Miękka
  • Liczba stron: 64
  • Waga: 200 g
  • ISSN: 2392-2265
  • ISBN: 977239222620702
  • EAN: 977239222620702
  • Kod serwisu: PZ12