Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi

Promocyjna cena
%
  • 41,65 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 36,75 zł
    Cena katalogowa: 49,00 zł
    %
  • Dostęp od razu po zakupie [?]

     Zabezpieczenie: Watermark

    Użytkowanie, kopiowanie, drukowanie w granicach licencji - więcej ›

Znaczenie sieci relacji międzyorganizacyjnych we współczesnej gospodarce Decydujące znaczenie dla rozwoju gospodarczego społeczeństw ma sposób kształtowania ładu politycznego, gospodarczego i społecznego. Obecnie – zdaniem Autora – kształtowanie tego ładu powinno być... więcej ›

Opis książki

Znaczenie sieci relacji międzyorganizacyjnych we współczesnej gospodarce

Decydujące znaczenie dla rozwoju gospodarczego społeczeństw ma sposób kształtowania ładu politycznego, gospodarczego i społecznego. Obecnie – zdaniem Autora – kształtowanie tego ładu powinno być oparte na rozwoju sieci kontaktów, relacji oraz więzi społecznych między poszczególnymi podmiotami, czyli na tworzeniu sieci relacji międzyorganizacyjnych. Szczególnie ważną rolę powinno w tym procesie odgrywać państwo.

Autor uważa też, że rozwój sieci relacji międzyorganizacyjnych powinien sprzyjać procesom integracyjnym na danym terytorium (w wymiarze lokalnym, regionalnym, narodowym, międzynarodowym czy globalnym), wpływać na wzrost przedsiębiorczości i innowacyjności, a co za tym idzie – również konkurencyjności przedsiębiorstw usytuowanych na tym terytorium, co z kolei powinno znacznie przyspieszyć procesy poprawy konkurencyjności tego terytorium jako całości.

W dyskursie naukowym, który jest istotą książki Z. Olesińskiego, zaprezentowano (uzasadniając i weryfikując wynikami własnych badań) odpowiedzi na pytania o: rolę, znaczenie i w ogóle o istotę budowy i rozwoju sieci organizacji, instytucji dla budowy ładu politycznego, gospodarczego i społecznego; pytań o racjonalizację procesów budowy tych sieci, jako swoistej struktury współpracujących jednostek i organizacji (klastrów), struktur racjonalizujących procesy kreowania nowej, innowacyjnej wiedzy, jej wymiany i dyfuzji.

Prof. zw. dr hab. inż. Jan Stachowicz Katedra Podstaw Zarządzania i Marketingu, Politechnika Śląska

W wyniku gruntownych studiów literaturowych i starannie przeprowadzonych badań empirycznych powstało oryginalne naukowe opracowanie. Książka ta to ważna pozycja w dorobku Autora, ale również ważna pozycja naukowa w dziedzinie nauk o zarządzaniu.

Prof. zw. dr hab. Ewa Bojar Wydział Zarządzania, Politechnika Lubelska

Publikacja jest kierowana zarówno do wykładowców i studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i doktoranckich, jak i do praktyków gospodarczych – menedżerów, kadry zarządzającej, pracowników administracji publicznej i instytucji samorządowych szczebla centralnego i terytorialnego.

Pliki do pobrania

Szczegóły

  • Seria: Ekonomia Zarządzanie
  • Rok wydania: 2010
  • Oprawa: Miękka
  • Liczba stron: 294
  • Wymiary: 165x238 mm
  • Waga: 632 g
  • ISBN: 978-83-255-1917-9
  • EAN: 9788325519179
  • Kod serwisu: 00381000

Kategorie