PROMOCJA KOMENTARZY › Teraz 20% taniej - Sprawdź szczegóły

x


    
    
    










    
    





Foresight w turystyce. Bariery wykorzystania i rozwoju

5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
Wybierz Wersję:
  • 46,55 zł z VAT
    Cena katalogowa: 49,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena
  • 46,55 zł z VAT
    Cena katalogowa: 49,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena
  • Koszt dostawy od 8,98 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 15:00 wysyłamy tego samego dnia!

  • Dostęp od razu po zakupie [?]


    Dostępne formaty: PDF

     Zabezpieczenie: Watermark

    Użytkowanie, kopiowanie, drukowanie w granicach licencji - więcej ›

Opis produktu:

Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych – począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania... więcej ›

Polecane z tym produktem
Inni klienci kupili również
Więcej o książce

Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych – począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów.

Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania go w turystyce. Rozdział trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej między podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu. Rozdział piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych – zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej oraz gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie.

Autor książki poruszył istotne kwestie teoretyczne, które następnie zweryfikował własnymi badaniami. Wstępnie przedstawił pojęcie foresightu i wybrane metodyki oraz wyjaśnił rolę foresightu w branży turystycznej. Zwrócił uwagę na rosnące znaczenie planowania strategicznego w przedsiębiorstwie turystycznym, innowacji w produktach turystycznych oraz współpracy w sieciach turystycznych. (...) poruszone przez niego tematy dają Czytelnikowi kompleksowy obraz o potencjale zastosowania foresightu w tej branży. Przez to książka jest inspirującym źródłem informacji dla tych, którzy inicjują procesy kreacji innowacyjnych ofert turystycznych.

Luk Palmen, Prezes InnoCo

Praca stanowi bardzo klarowną analizę niezbędności myślenia o przyszłości w sferze usług, koncentrując się szczegółowo na sektorze turystyki. (...) Wychodząc od oceny znaczenia usług w gospodarce opartej na wiedzy, poprzez zwiększające się ciągle znaczenie sektora turystyki, wprowadza umiejętnie pojęcia i metodologię foresightu, rysując od razu gotowy niemal schemat przeprowadzenia procesu foresightu dla określonego regionu czy innego podmiotu zainteresowanego tą problematyką. W tym sensie książka stanowi zarówno bardzo wnikliwą teoretyczną analizę problematyki foresightu w turystyce, jak i bardzo praktyczny opis rekomendowanego do przeprowadzenia przez autora procesu. (...) Autor świadomy najważniejszych ograniczeń, jakie niesie realizacja foresightów w Polsce, czyli problemów z włączeniem do udziału w procesie zainteresowanych, wiarygodnych i kompetentnych przedstawicieli wszystkich najważniejszych interesariuszy, empirycznie sprawdzał siłę tych ograniczeń w przypadku ewentualnej realizacji foresightu w turystyce w województwie małopolskim.

Jerzy Głuszyński, Prezes TNS Pentor

Książka kierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych i studentów szkół wyższych na kierunkach turystycznych, zarządzania i ekonomicznych. Zawartość merytoryczna może być cenna również dla organizatorów i uczestników projektów foresightowych: przedsiębiorców, menedżerów, przedstawicieli administracji i samorządów terytorialnych – zajmujących się kreowaniem rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, w tym szczególnie branży turystycznej.

Szczegóły

Seria: Turystyka
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-255-3099-0
Liczba stron: 256
Waga: 415 g

Pliki do pobrania