Leksykon spółek handlowych. 100 podstawowych pojęć

5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
Wybierz Wersję:
  • 75,05 zł z VAT
    Cena katalogowa: 79,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena
  • 75,05 zł z VAT
    Cena katalogowa: 79,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena
  • Koszt dostawy od 8,98 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 15:00 wysyłamy tego samego dnia!

  • Dostęp od razu po zakupie [?]


    Dostępne formaty: PDF

     Zabezpieczenie: Watermark

    Użytkowanie, kopiowanie, drukowanie w granicach licencji - więcej ›

Opis produktu:

Tematyka spółek handlowych silnie wiąże się z działalnością gospodarczą (przedsiębiorczością), przez co można ją analizować przede wszystkim w przenikających się wymiarach prawnym oraz ekonomicznym. Kształt rozwiązań prawnych – częściowo o charakterze bezwzględnie obowiązującym, częściowo modyfikowalnym – wpływa na decyzje ekonomiczne,... więcej ›

Więcej o książce

Tematyka spółek handlowych silnie wiąże się z działalnością gospodarczą (przedsiębiorczością), przez co można ją analizować przede wszystkim w przenikających się wymiarach prawnym oraz ekonomicznym. Kształt rozwiązań prawnych – częściowo o charakterze bezwzględnie obowiązującym, częściowo modyfikowalnym – wpływa na decyzje ekonomiczne, a te z kolei determinują rozwiązania praktyki prawa. Autorami Leksykonu są prawnicy, którzy starali się oddać również ekonomiczne uwarunkowania komentowanych haseł. Walorem Leksykonu jest ich dobór uwzględniający nie tylko pojęcia ustawowe związane ze spółkami handlowymi, lecz również hasła z języka prawno-ekonomicznego często występujące w praktyce (np. Grupa spółek, Koncern, Nadzór korporacyjny, Przebicie welonu korporacyjnego, Spółka celowa, Złota akcja). Każde hasło w możliwie kompleksowy sposób przedstawia związaną z nim problematykę, odsyłając w kwestiach szczegółowych do dalszej literatury przedmiotu. W treści poszczególnych haseł autorzy starali się wyeksponować ich związek z pozostałymi pojęciami ujętymi w Leksykonie, tworząc reprezentatywną siatkę pojęciową obejmującą tematykę spółek handlowych.

Adresatami Leksykonu są osoby poszukujące wyjaśnienia podstawowych pojęć z zakresu spółek handlowych, w szczególności studenci kierunków prawo, administracja, ekonomia, zarządzanie oraz pokrewnych, jak również osoby zawodowo stykające się z problematyką funkcjonowania spółek handlowych.

Autorami Leksykonu są pracownicy Wydziałów Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu w Białymstoku, posiadający zarówno doświadczenia akademickie, jak i związane z wykonywaniem zawodów prawniczych.

Szczegóły

Seria: Leksykony prawnicze
Rok wydania: 2012
ISBN: 978-83-255-3861-3
Liczba stron: 466
Waga: 456 g