Podatki w działalności marketingowej

5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
  • 122,55 zł z VAT
    Cena katalogowa: 129,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena
  • Koszt dostawy od 8,95 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 14:00 wysyłamy tego samego dnia!

Celem opracowania jest zebranie w jedynej publikacji najnowszych informacji o skutkach podatkowych różnego rodzaju akcji marketingowych (m.in. konkursów, sprzedaży premiowej), a także rozliczeń między dystrybutorami i sklepami... więcej ›

Inni klienci kupili również
Więcej o książce

Książka przeznaczona jest w pierwszej kolejności dla osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe tych podmiotów. W publikacji w przystępny sposób omawiane są konsekwencje podatkowe różnych zdarzeń, a którymi na co dzień mają do czynienia dystrybutorzy. Komentarz autora uzupełniony jest licznymi przykładami oraz odniesieniami do interpretacji organów podatkowych i orzecznictwa.
Z uwagi na taką formułę, książka może być również ciekawą pozycją dla osób zajmujących się marketingiem. Odesłania do najnowszej praktyki organów podatkowych (autor kładł nacisk, aby w jak największym zakresie wykorzystać bazować na interpretacjach z ostatnich dwóch lat) oraz orzecznictwa pozwoli również na uzupełnienie i zaktualizowanie wiedzy praktyków, w szczególności doradców podatkowych, radców prawnych itp.

Książka została przygotowana zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym na 1.05.2019 r. Uwzględnia m.in. nowelizację ustaw o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług z 22 listopada 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2433), na podstawie której wprowadzono całkowicie nowe zasady opodatkowania bonów, rozróżniając je przy tym na bony jednego przeznaczenia i bony różnego przeznaczania. Nowelizacja stanowiła implementację przepisów wspólnotowych.

W książce uwzględniono również kwestie związane z podatkiem u źródła (z tytułu wypłat wynagrodzenia za usługi reklamowe). W tym obszarze od 2019 r. obowiązują nowe regulacje prawne uwzględnione w publikacji. Kolejnym obszarem omówionym w książce jest art. 15e ustawy o CIT. Regulacja ta wprowadza tzw. limitowanie kosztów podatkowych związanych z nabyciem niektórych usług o charakterze niematerialnym (np. usług reklamowych).

Książka odpowiada m.in. na następujące pytania:

  • czym są próbki towarów, prezenty o małej wartości i jakie ma to znaczenie dla VAT,
  • czy opodatkowaniu podlegają nieodpłatnie wydane materiały reklamowe,
  • w jaki sposób prawidłowo rozliczać się z agencjami marketingowymi,
  • czym są świadczenia złożone i zestawy towarów,
  • jak dla celów podatkowych traktować wydatki na alkohol,
  • jakie są różnicy między reprezentacją, a reklamą,
  • jak rozliczyć podatek u źródła z tytułu zakupu usług reklamowych,
  • jakie zobowiązania z tytułu PIT obciążają organizatora konkursu, sprzedaży premiowej itp.,
  • jak rozliczyć rabaty bezpośrednie, a jak pośrednie,
  • czym jest sprzedaż premiowa i jakie są jej skutki podatkowe,
  • jakie są konsekwencje podatkowe organizacji szkoleń dla kontrahentów, bankietów i przyjęć,
  • czym są konkursy i jakie są jej skutki podatkowe,
  • jak rozliczyć podatkową umowę sponsoringu i działania w ramach Corporate Social Responsibility (CSR),
  • czym są bony towarowe i jakie skutki podatkowe ich przekazania,
  • czym jest cash back i jak go rozliczyć dla celów podatkowych.

Nabywając niniejszą książkę, otrzymują Państwo:

  • zebrane w jednym miejscu wszelkie informacje o skutkach podatkowych najpopularniejszych form akcji marketingowych: konkursy, sprzedaż premiowa, cach-back, rabaty bezpośrednie i pośrednie;
  • praktyczną pomoc dla osób zajmujących rozliczeniami podatkowymi akcji marketingowych, jak również zajmujących się marketingiem;
  • podsumowanie najnowszego orzecznictwa oraz interpretacji organów podatkowych (szczególny nacisk został położony na to, aby w jak największym zakresie uwzględnić interpretacje wydane w ostatnich dwóch latach).

Najważniejsze zalety prezentowanej książki, dzięki którym szybciej wykonają Państwo swoje obowiązki i rozwiążą problemy z interpretacją przepisów prawa to:

  • jest napisana prostym językiem, w którym teoria przeplatana jest licznymi przykładami z praktyki;
  • przykłady rozliczeń podatkowych związanych z realizacją akcji marketingowych;
  • uwzględnienie najnowszych zmian w prawie oraz orzecznictwa.

Publikacja zawiera m.in. wzory informacji podatkowych składanych w ramach rozliczania akcji marketingowych;

Szczegóły

Seria: Prawo w praktyce
Rok wydania: 2019
ISBN: 978-83-8158-740-2
Liczba stron: 204
Oprawa: Miękka
Waga: 340 g