Nowość

Uczestnictwo w organizacji w perspektywie różnorodności wiekowej

5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
  • 94,05 zł z VAT
    Cena katalogowa: 99,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena
  • Koszt dostawy od 8,98 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 14:00 wysyłamy tego samego dnia!

Publikacja jest przeznaczona zarówno dla studentów i doktorantów zarządzania, jak i dla praktyków – przedsiębiorców, menedżerów i osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi. Autorka zaprezentowała w niej: Wyzwania, jakie wiążą się z różnorodnością w otoczeniu... więcej ›

Więcej o książce

Publikacja jest przeznaczona zarówno dla studentów i doktorantów zarządzania, jak i dla praktyków – przedsiębiorców, menedżerów i osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Autorka zaprezentowała w niej:

  • Wyzwania, jakie wiążą się z różnorodnością w otoczeniu organizacji i w nich samych,
  • blaski i cienie zarządzania różnorodnością,
  • charakterystyki reprezentantów pokoleń: Baby Boomers, X i Y,
  • fakty i mity dotyczące funkcjonowania pracowników w różnym wieku,
  • uwarunkowania tworzenia i podtrzymywania relacji pracownik–organizacja z uwzględnieniem różnic wynikających z wieku,
  • praktyczne wskazówki dotyczące zarządzania różnorodnością wiekową w organizacjach.

Monografia ma logiczną strukturą, każdy rozdział charakteryzuje jasność i klarowność prowadzonego wywodu naukowego. W monografii w równym stopniu nacisk położono na warstwę teoretyczną, tj. przedstawienie jak wybrany problem omawiany jest w krajowej i zagranicznej literaturze przedmiotu, jak też metodyczną wybranej problematyki. Autorka stworzyła własny model badawczy oraz przeprowadziła szeroko zakrojone badania. Dla potrzeb analizy pozyskanych danych wykorzystała testy i modele statystyczne. W rezultacie monografia wzbogaca i rozwija dotychczasową wiedzę dotyczącą: problematyki kształtowania relacji pracownicy–organizacja, analizowanej z punktu widzenia działań/praktyk podejmowanych przez organizacje w zakresie szeroko rozumianego zarządzania zasobami ludzkimi, zmian w preferencjach dotyczących typu kontraktu psychologicznego i jego zawartości w zależności od zmian jakie dokonują się w otoczeniu organizacji i w nich samych.

Prof. dr. hab. Maria Wanda Kopertyńska
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Uzasadnienie wyboru tematu mocno osadzono w kontekście różnorodnych zmian zachodzących w otoczeniu organizacji. To zmiany, zwłaszcza demograficzne, wymuszają, w ocenie Autorki, konieczność redefinicji relacji pracownik-organizacja. Trudno się z takim wnioskiem nie zgodzić, zwłaszcza że jest on mocno udokumentowany w bogatym piśmiennictwie naukowym, do którego Pani dr Iwona Mendryk się odwołuje. Ramy teoretyczne pracy zakreślono szeroko. Są to: „podejście relacyjne, ustalenia dotyczące kontraktu psychologicznego oraz koncepcje zaangażowania w pracę (work enagagement) i przywiązania do organizacji (organization commitment)". Zabieg ten należy ocenić jako prawidłowy i ściśle powiązany z przyjętą przez Autorkę definicją uczestnictwa w organizacji.

Dr hab. Joanna M. Moczydłowska, prof. PB

Szczegóły

Seria: Ekonomia Zarządzanie
Rok wydania: 2019
ISBN: 978-83-8158-490-6
Liczba stron: 252
Oprawa: Miękka
Waga: 400 g