Statusy zamówień

W historii zamówień w koncie użytkownika oraz w mailach transakcyjnych po złożeniu zamówienia zawarte są informacje o statusie realizacji zamówienia. 

Oczekuje na wpłatę - status nadawany zamówieniom płatnym z góry (Payu, Dotpay, Raty PayU). Po opłaceniu zamówienie uzyskuje status "Nowe".

Nowe - status oznaczający przekazanie zamówienia do weryfikacji przez obsługę. Nadawany automatycznie zamówieniom opłaconym z góry (PayU, Dotpay, Raty PayU) oraz zamówieniom z płatnością za pobraniem lub płatnością po otrzymaniu towaru na podstawie faktury z 14 dniowym terminem płatności.

W trakcie realizacji - status nadawany zamówieniom zweryfikowanym pod kątem prawidłowości danych zamówienia. Zamówienie zostało przekazane do skompletowania.

Zrealizowane - status nadawany automatycznie, gdy zamówienie zostanie skompletowane i przygotowane do wysyłki. Zamówienie zostanie wysłane tego samego dnia oraz dostarczone zgodnie z czasem dostawy właściwym dla wybranego sposobu wysyłki.

Wysłane do punktu odbioru - status nadawany zamówieniom, dla których wybrana została opcja dostawy do punktu odbioru osobistego, z chwilą przekazania ich do wysyłki do punktu. Zamówienie będzie gotowe do obioru w terminie od 1 do 4 dni roboczych, o czym Klient zostanie każdorazowo poinformowany.

Oczekuje na odbiór - status nadawany zamówieniom gotowym do odbioru w punkcie odbioru osobistego. Od momentu otrzymania e-maila potwierdzającego gotowość do odbioru, Klient ma 14 dni na odbiór zamówienia.

Zwrócone do Wydawnictwa - status nadawany w sytuacji nieodebrania zamówienia w punkcie odbioru osobistego w terminie 14 dni.

Zrealizowane - status nadawany zamówieniom po wysłaniu ich do Klienta lub po odebraniu paczki w punkcie odbioru. W przypadku zamówień zawierających e-booki, są one automatycznie udostępniane Klientowi natychmiast po odnotowaniu płatności. W sytuacji gdy zamówienie zawierało tylko e-booki, otrzymuje ono od razu status zrealizowane.

Anulowane - status nadawany zamówieniom w przypadku nieopłacenia zamówienia w terminie 5 dni (dla zamówień z płatnością przelewem online, kartą płatniczą lub ratalną), anulowania na prośbę Klienta lub przez obsługę oraz zwrócenia zamówienia.