Nurtuje Cię jakieś pytanie odnośnie naszej księgarni?
Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez Klientów.
Kupowanie
Czemu nie mogę zmienić kraju w danych do płatności?
Wydawnictwo C.H.Beck nie realizuje z poziomu księgarni internetowej zamówień Klientów będących płatnikami zagranicznymi lub prowadzącymi działalność zarejestrowaną poza obszarem Polski. Możliwe jest ręczne obsłużenie zamówienia poza systemem księgarni internetowej przez Dział Obsługi Klienta Wydawnictwa C.H.Beck - dowiedz się więcej ›
Czy akcje promocyjne w księgarni internetowej obowiązują też w księgarniach stacjonarnych?
Wybrane akcje promocyjne obowiązują również w księgarniach stacjonarnych C.H.Beck. Prosimy o kontakt z wybraną księgarnią.
Sprawdź listę adresów ›
Czemu nie mogę dodać zagranicznego numeru telefonu?
W przypadku opcji dostawy Paczkomaty 24/7, Odbiór w punkcie Poczty Polskiej oraz Punkt odbioru osobistego wymagane jest podanie polskiego 9-cyfrowego numeru telefonu komórkowego.
Płatność
Gdzie mogę znaleźć fakturę do mojego zamówienia?
W przypadku wyboru faktury elektronicznej, udostępniona zostanie ona w koncie użytkownika w szczegółach danego zamówienia w formacie PDF. W celu jej pobrania należy kliknąć w przycisk "Pobierz fakturę" znajdujący się w prawym górnym rogu. Informacja o możliwości pobrania faktury zostanie też przesłana na adres e-mail zamawiającego. Natomiast jeśli wybrano fakturę papierową, zostanie ona dołączona do paczki z zamówieniem.
Nie potrzebuję faktury, czy mogę otrzymać paragon?
Do każdego zrealizowanego zamówienia wystawiamy fakturę VAT. Nie ma możliwości wystawienia paragonu.
Czy moje imię i nazwisko znajdzie się na fakturze?
Imię i nazwisko znajdzie się na fakturze tylko w przypadku zamówień konsumenckich (wybrana opcja "Osoba fizyczna"). W przypadku zamówień składanych przez firmy lub instytucje, imię i nazwisko nie znajdzie się na fakturze. Dane wymagane są tylko na potrzeby obsługi zamówienia. Służą do ustalenia osoby składającej zamówienie w imieniu firmy lub instytucji (w razie potrzeby kontaktu ze strony Działu Obsługi Klienta) oraz do umieszczenia jako adresata paczki jeśli adres dostawy jest taki sam jak do faktury.
Jak prawidłowo uzupełnić dane w przypadku Jednostek Samorządu Terytorialnego oraz ich Jednostek Organizacyjnych?
W przypadku zamówień Jednostek Samorządu Terytorialnego (gmin, powiatów, województw) w formularzu danych do faktury należy wprowadzić dane jednostki będącej nabywcą. W polu imię i nazwisko należy wprowadzić dane osoby dokonującej zamówienie i upoważnionej do odbioru zamówienia (imię i nazwisko nie zostanie umieszczone na fakturze).
Natomiast w sytuacji, gdy zamówienie dokonywane jest przez Jednostkę Organizacyjną w danych do faktury należy wprowadzić dane Jednostki Samorządu Terytorialnego będącej nabywcą, a dane Jednostki Organizacyjnej (odbiorcy) należy wprowadzić w danych do dostawy.
Czy można przedłużyć termin płatności online?
Nie. Płatności za zamówienie należy dokonać w terminie wskazanym po złożeniu zamówienia. Po jego upłynięciu możliwość płatności zostanie zablokowana. Jeśli wpłata nie wpłynie w przeciągu 3 dni kalendarzowych, zamówienie zostanie automatycznie anulowane. Po przekroczeniu terminu należy złożyć nowe zamówienie.
Czy mogę dokonać płatności za zamówienie z zagranicznego konta bankowego?
Tak. W przypadku płatności z rachunków bankowych rozliczanych w innej walucie niż polski złoty, należy wybrać w koszyku "Przelew online lub karta (PayU)". Po przejściu do systemu płatności PayU należy wybrać płatność za pomocą karty płatniczej Visa lub Mastercard, Apple Pay lub Google Pay. Płatność zostanie automatycznie przeliczona po bieżącym kursie i zaksięgowana od razu po dokonaniu wpłaty. WAŻNE: Prosimy o niedokonywanie wpłat za pomocą tradycyjnego przelewu bankowego (blankiet), ponieważ różnice wynikające z różnic kursów walut nie pozwolą na automatyczne przetworzenie transakcji. W efekcie realizacja Państwa zamówienia może znacząco się opóźnić.
Opłaciłem zamówienie za pomocą przelewu bankowego PayU, dlaczego wpłata nie została zaksięgowana?
W przypadku przelewu bankowego PayU, prosimy o dokonywanie wpłat dokładnie z instrukcjami umieszczonymi na stronie PayU. Rejestracja wpłaty może trwać do 3 dni kalendarzowych. W przypadku niedopłaty, nadpłaty lub błędnego tytułu przelewu system PayU odrzuci wpłatę i zwróci środki na konto PayU w przeciągu 2 dni roboczych. W sytuacji braku wpłaty w terminie 5 dni kalendarzowych od złożenia zamówienia, zostanie ono anulowane automatycznie. Jeśli zamówienie zostało już anulowane mimo wpłaty, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta oraz przesłanie potwierdzenie dokonania wpłaty. Aktualny status transakcji PayU można zobaczyć za pomocą linku umieszczonego w e-mailu potwierdzenia transakcji PayU oraz na stronie PayU - sprawdź status.
WAŻNE: Prosimy o niedokonywanie wpłat za pomocą tradycyjnego przelewu bankowego PayU z kont rozliczanych w innych walutach niż polski złoty, ponieważ różnice wynikające z kursów walut nie pozwolą na automatyczne przetworzenie transakcji.
W opcjach płatności PayU nie ma mojego banku, co mam zrobić?
Jeśli Twój bank nie jest obłsugiwany przez PayU, skorzystaj z opcji płatności kartą, Apple Pay, Google Pay lub przelewem tradycyjnym. Niedostępność wybranej opcji płatności, może być też spowodowana problemem lub przerwą techniczą po stronie banku. Aktualne informacje o problemach z działaniem opcji płatności dostępne są na stronie https://status.secure.payu.com.
Twoje konto
Co zrobić, gdy nie pamiętam adresu e-mail (loginu) swojego konta w księgarni?
Jeśli posiadasz konto użytkownika w księgarni, ale nie pamiętasz adresu e-mail, stanowiącego login, prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail [email protected]. Zgłoszenie powinno zawierać dane użyte podczas rejestracji, pozwalające na identyfikację Użytkownika (w szczególności: imię, nazwisko, numer telefonu, nazwę firmy lub numer przykładowego z zamówień).
Co zrobić, gdy nie pamiętam hasła do swojego konta w księgarni?
W celu przypomnienia hasła do konta użytkownika, kliknij w link “Nie pamiętasz hasła” dostępny na stronie logowania i wpisz adres e-mail użyty podczas rejestracji. Nowe hasło zostanie wysłane niezwłocznie drogą mailową. Jeśli nie otrzymałeś wiadomości e-mail z nowym hasłem, prosimy o sprawdzenie folderu "Spam" lub kontakt z obsługą sklepu - formularz kontaktu.
Czy mogę zmienić dane w swoim koncie w księgarni?
Każdy zarejestrowany Użytkownik ma możliwość łatwego zarządzania danymi konta użytkownika. W sekcji “Moje dane” dostępne są:
- Zmiana danych podstawowych, za wyjątkiem adresu e-mail. Jak zmienić adres e-mail opisano w punkcie "Dlaczego nie mogę zmienić samodzielnie adresu e-mail w moim koncie w księgarni?"
- Zmiana hasła dostępowego.
- Definiowanie statusu zawodowego (Student, Aplikant, Kancelaria, Inne) - mówiąc nam kim jesteś zyskasz możliwość skorzystania z ofert i promocji dedykowanych, które są niedostępne dla pozostałych Użytkowników.
- Dodawanie i edycja adresów - adresy zapisane w koncie użytkownika będą automatycznie wczytane na drugim kroku koszyka, umożliwiając wygodne i szybsze przejście przez proces zakupu.
Dlaczego nie mogę zmienić samodzielnie adresu e-mail w moim koncie w księgarni?
Każdy zarejestrowany Użytkownik ma możliwość łatwego zarządzania danymi konta użytkownika, w sekcji “Moje dane” dostępnej po zalogowaniu. Wyjątkiem jest adres e-mail, który stanowi unikalny login klienta. Ze względów bezpieczeństwa jego zmiana nie jest dostępna w koncie użytkownika. W celu zmiany adresu e-mail, należy wysłać prośbę z adresu e-mail przypisanego do konta w Ksiegarnia.beck.pl z informacją na jaki adres e-mail ma być on zmieniony. Wiadomość należy wysłać na adres e-mail: [email protected]. Ważne - wiadomości wysłane z innych adresów e-mail lub z formularzy kontaktowych nie będą akceptowane. Jeśli utracili Państwo dostęp do skrzynki pocztowej przypisanej do konta, to Dział Obsługi Klienta skontaktuje się z Państwem telefonicznie w celu weryfikacji tożsamości, na numer podany w koncie użytkownika.
Dlaczego nie otrzymałem wiadomości e-mail z linkiem do zresetowania hasła?
Wiadomości e-mail są wysyłane natychmiast po użyciu funkcji resetowania hasła, jeśli istnieje konto użytkownika powiązane z podanym adresem e-mail.
Dostarczenie wiadomości może być jednak opóźnione już po stronie dostawcy usługi poczty elektronicznej, sieci wewnętrznej, programy antywirusowe lub wynikać z konfiguracji programu pocztowego (niska częstotliwość sprawdzania nowych wiadomości). Prosimy spróbować odświeżyć stronę lub użyć przycisku w programie pocztowym, aby wymusić pobranie nowych wiadomości. Wiadomość powinna pojawić się w przeciągu 5 minut od zresetowania. Sugerujemy również sprawdzić folder SPAM, często tego typu wiadomości trafiają automatycznie do niego, przez co łatwo je przeoczyć. Warto spróbować również wyszukać wiadomość e-mail po nazwie tj. "Resetowanie hasła" - często programy pocztowe przefiltowują wiadomości tego typu do podfolderów, przez co można łatwo je przeoczyć.
Prosimy upewnić się też, czy na pewno dokonywali Państwo rejestracji z tym adresem e-mail lub czy nie wkradła się w nim literówka. Prosimy też spróbować użyć innych swoich adresów e-mail. Często zdarza się, że rejestracja konta była dokonana z użyciem innego adres e-mail.
Gdyby mimo prób wiadomość nie dochodziła, to prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta, który pomoże wyjaśnić problem.
Jak mogę usunąć konto użytkownika?
Z adresu e-mail przypisanego do konta należy wysłać prośbę o usunięcie na adres [email protected]. Po otrzymaniu zgłoszenia, Dział Obsługi Klienta skontaktuje się z Państwem w celu potwierdzenia prośby o usunięcie. Jeśli posiadali Państwo zakupione e-booki, prosimy o uprzednie ich pobranie, po usunięciu konta ich pobranie nie będzie już możliwe. Usunięcie konta jest nieodwracalne.
E-booki
Dlaczego muszę mieć konto w księgarni, aby kupić e-booka?
W przypadku zakupu e-booka, niezbędne jest posiadanie konta w księgarni. Rozwiązanie to ma na celu zapewnienie stałego dostępu do zakupionych produktów. W koncie użytkownika, w zakładce "E-booki" przechowywane są zakupione przez Ciebie e-booki, które w każdej chwili możesz pobrać na komputer lub czytnik. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się również w przypadku awarii komputera czy utraty czytnika, gwarantując nieprzerwany dostęp do zakupionych publikacji.
Jak skorzystać z e-booka?
Niezwłocznie po otrzymaniu Twojej płatności, e-booki zostaną udostępnione do pobrania w Twoim koncie w księgarni (zakładka "E-booki"), skąd możesz je pobrać na swój dysk, czytnik lub inne urządzenie, które odczytuje dany format publikacji. Aby odczytać e-booka należy zainstalować oprogramowanie do odczytu plików elektronicznych w danym formacie (np. bezpłatny Adobe Reader, Adobe Digital Editions) lub aplikację na urządzeniu mobilnym (np. Adobe Reader, BlueFire Reader). Po zainstalowaniu programu lub aplikacji do czytania, należy kliknąć przycisk „Pobierz” widoczny przy tytule zakupionego e-booka w Twoim koncie w księgarni, w zakładce „E-booki”. Pobrany plik należy otworzyć w programie odczytującym publikacje w wersji elektronicznej.
Na ilu i na jakich urządzeniach mogę odczytać e-booki?
Licencja obejmuje korzystanie z e-booka wyłącznie na użytek własny Użytkownika, który dokonał zakupu. W ramach użytku własnego, Użytkownik może korzystać z pliku na dowolnej liczbie własnych urządzeń. Oznacza to, że z Użytkownik, który zakupił e-booka może korzystać z niego np. na swoim komputerze stacjonarnym, tablecie, czytniku i smartfonie.
Dlaczego e-booki zabezpieczone są znakiem wodnym?
Każda książka (również w wersji e-book) objęta jest ochroną wynikającą z praw autorskich. Wymaga to od wydawcy kontroli nad udostępnianym plikiem. Znak wodny (watermark) pozwala na jednoznaczne zidentyfikowanie źródła pochodzenia pliku w przypadku jego nieuprawnionego udostępnienia. Znakowanie plików pozwala m.in. na zaszywanie wewnątrz pliku, w sposób niewidoczny dla użytkownika, unikalnego identyfikatora transakcji, który jednoznacznie wskazuje posiadacza pliku. Jednocześnie rozwiązanie to nie utrudnia Czytelnikowi korzystania z e-booka. Do otwarcia e-booka zabezpieczonego znakiem wodnym wystarczy dowolne urządzenie obsługujące dany format pliku.
Czy e-booka może kupić firma lub instytucja?
Tak, jednakże należy pamiętać, że każdy zakupiony e-book powinien być przypisany do jednego użytkownika wskazanego z imienia i nazwiska. Niedozwolone jest udostępnianie e-booków innym osobom (w szczególności w formie współdzielonego dysku sieciowego firmy lub wypożyczanych czytników e-booków).
Jaki jest zakres licencji e-booka?
Wszystkie e-booki dostępne w ofercie księgarni objęte są ochroną określoną w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Z chwilą udostępnienie e-booka do pobrania Użytkownikowi udzielona zostaje licencja na korzystanie z publikacji elektronicznej. Licencja obejmuje korzystanie z e-booka wyłącznie na własny użytek Użytkownika, który dokonał zakupu. Z wyjątkiem sytuacji dopuszczalnych przez prawo lub uzyskania zgody uprawnionego z tytułu praw autorskich, jakiekolwiek powielanie, montaż, wyświetlanie, wypożyczanie, publiczne pokazy czy inne rozpowszechnianie zawartości tej kopii lub jej fragmentów czy części jest bezwzględnie zabronione. E-book nie może być przedmiotem odsprzedaży czy dystrybucji i sprzedaży handlowej bez uzyskania odpowiedniej licencji udzielonej przez Wydawnictwo C.H.Beck. Użytkownik nie jest w szczególności uprawniony do: dokonywania zmian w e-booku, zwielokrotniania, rozpowszechniania publikacji elektronicznej ani jej opracowania, a także jakiegokolwiek wykorzystania w celach komercyjnych. Użytkownik jest zobowiązany do dbania o to, aby osoby nieuprawnione nie korzystały z publikacji w sposób niezgodny z prawem, regulaminem oraz postanowieniami licencji.
Czemu nie mogę pobrać zakupionego e-booka?
Podczas pierwszego pobrania zakupionego e-booka, następuje przypisanie licencji. W przypadku skomplikowanych plików lub w czasie dużego obciążenia serwerów dostawcy usługi e-booków, proces może wydłużyć się. W wyniku czego może zostać zwrócony komunikat o błędzie z powodu przekroczonego czasu połączenia.
Prosimy w takiej sytuacji ponowić próbę pobrania e-booka za około 5 minut. Jeśli po tym czasie błąd nadal będzie występować, to prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta w celu wyjaśnienia.
Czemu nie mogę dodać notatek do e-booka?
W zależności od używanego programu do odczytu e-booków i rodzaju urządzenia, funkcja dodawania notatek może być niedostępna. Problem może wynikać:
- z braku funkcji notatek w programie do odczytu lub jej dostępności tylko w wersjach płatnych.
- z nałożonego na plik atrybutu "Tylko do odczytu". W celu jego usunięcia należy przejść do właściwości pliku i usunąć zaznaczenie atrybutu "Tylko do odczytu".
- dla urządzeń z systemem iOS (iPhone i iPad) z ograniczeń nałożonych przez system operacyjny. Wraz z systemem operacyjnym iOS 13, firma Apple wprowadziła zmiany w odczycie plików PDF z zabezpieczeniem Watermark. W efekcie próby dodania notatek wywołują mylne żądanie o podanie hasła, mimo iż plik nie posiada ograniczeń w zakresie dodawania notatek. Notatki dodane na innych urządzeniach są możliwe do odczytu w systemie iOS.
Inne
Czy na stronie księgarni można zamówić System Informacji Prawnej Legalis?
Aktualnie nie ma możliwości zakupu Systemu Informacji Prawnej Legalis w ramach księgarni internetowej. W celu zamówienia Systemu Informacji Prawnej Legalis, prosimy o skorzystanie z informacji zawartych na stronie www.legalis.pl.
Jak subskrybować newsletter księgarni?
Zapis na newsletter Wydawnictwa C.H.Beck, pozwala na otrzymywanie na bieżąco informacji o nowościach wydawniczych, ofertach i promocjach. W celu zapisu należy skorzystać z formularza znajdującego się pod adresem www.ksiegarnia.beck.pl/lp/newsletter.
Zgodę można wyrazić również przy okazji zakupów, zakładania konta oraz zapisu na powiadomienia o ukazaniu się publikacji.
Jak zrezygnować z subskrypcji newslettera księgarni?
Newsletter Wydawnictwa C.H.Beck, pozwala na otrzymywanie na bieżąco informacji o nowościach wydawniczych, ofertach i promocjach. Z jego subskrypcji można zrezygnować w dowolnej chwili klikając link rezygnacji znajdujący się w stopce każdej otrzymywanej wiadomości.
Dlaczego nie otrzymałem kodu rabatowego za zapis do newslettera?
Po wypełnieniu formularza zapisu na newsletter, wysyłana jest wiadomość z linkiem potwierdzającym zapis. Po kliknięciu w niego, zostanie automatycznie wysłana wiadomość z kodem rabatowym.
Wiadomości e-mail są wysyłane natychmiast, jednak ich dostarczenie może być opóźnione już po stronie dostawcy usługi poczty elektronicznej, sieci wewnętrznej, programy antywirusowe lub wynikać z konfiguracji programu pocztowego (niska częstotliwość sprawdzania nowych wiadomości). Prosimy spróbować odświeżyć stronę lub użyć przycisku w programie pocztowym, aby wymusić pobranie nowych wiadomości. Czas dostarczenia wiadomości nie powinien wynieść więcej niż 15 minut. Sugerujemy również sprawdzić folder SPAM, często tego typu wiadomości trafiają automatycznie do niego, przez co łatwo je przeoczyć.
Gdyby po tym czasie jednak faktycznie wiadomość nie dotarła, to prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta, który pomoże rozwiązać problem.