Konkurencja w sektorze bankowym. Teoria i wyniki empiryczne

Promocyjna cena
%
Promocyjna cena
%
Wybierz Wersję:
  • 41,65 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 36,75 zł
    Cena katalogowa: 49,00 zł
    %
  • 41,65 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 36,75 zł
    Cena katalogowa: 49,00 zł
    %
  • Koszt dostawy od 12,99 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 12:00 wysyłamy tego samego dnia!

  • Dostęp od razu po zakupie [?]

     Zabezpieczenie: Watermark

    Użytkowanie, kopiowanie, drukowanie w granicach licencji - więcej ›

Celem książki, przez analogię do teorii przedsiębiorstw, jest zaprezentowanie modeli teoretycznych, służących do badań konkurencji w sektorze bankowym, jak również modeli empirycznych uwzględniających szczególną rolę banków w gospodarce. Oprócz szeroko opisanych modeli... więcej ›

Opis książki

Celem książki, przez analogię do teorii przedsiębiorstw, jest zaprezentowanie modeli teoretycznych, służących do badań konkurencji w sektorze bankowym, jak również modeli empirycznych uwzględniających szczególną rolę banków w gospodarce. Oprócz szeroko opisanych modeli zaczerpniętych z teorii konkurencji przedsiębiorstwa bankowego (the Industrial Organization Approach to Banking) oraz wyników badań własnych z zastosowaniem tych modeli do polskiego sektora bankowego w książce odniesiono się do działalności kredytowej banków w UE, opisano rynek kredytowy oraz relacje kredytowe, w tym badania dotyczące strategii kredytowych banków. Zaprezentowane wyniki empiryczne badań własnych, dotyczące konkurencji między bankami komercyjnymi w Polsce, dodatkowo pozwalają czytelnikowi zapoznać się ze zmianami, jakie zaszły w polskim sektorze bankowym w ostatnim piętnastoleciu, na tle całego sektora bankowego w UE.

Autorka wyraża nadzieję, że książka okaże się interesująca dla różnych grup Czytelników, zarówno dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką sektora bankowego, pragnących uzyskać wiedzę o charakterze praktycznym, jak również studentów kierunku finanse i bankowość.

Najpoważniejszą zaletą książki dr Małgorzaty Pawłowskiej jest jej nowoczesność. Wyraża się ona w dwóch aspektach. Po pierwsze, w wykorzystaniu najnowszego światowego i krajowego dorobku literatury przedmiotu. Po drugie, w zastosowaniu we własnych dociekaniach empirycznych różnych, dobrze dobranych rodzajów metod ilościowych.

Dr hab. Krzysztof Jackowicz
Prof. Akademii Leona Koźmińskiego

Problemy konkurencji należą do fundamentalnych, wręcz klasycznych kwestii analizowanych we współczesnym piśmiennictwie bankowo-finansowym (prace naukowe, popularnonaukowe, publicystyczne). Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę uznać należy za próbę syntezy tego, co najważniejsze i najbardziej aktualne w zakresie tej problematyki.

Prof. dr hab. Stanisław Flejterski
Uniwersytet Szczeciński

Pliki do pobrania

Szczegóły

  • Seria: Finanse
  • Rok wydania: 2014
  • Oprawa: Miękka
  • Liczba stron: 266
  • Wymiary: 165x238 mm
  • Waga: 440 g
  • ISBN: 978-83-255-6066-9
  • EAN: 9788325560669
  • Kod serwisu: 00519300

Kategorie