Opis książki
Opis pełny
Niezależnie od tego, jakie zapatrywanie dotyczące istoty prawa przyjmiemy, z całą pewnością nie jest ono fenomenem jednowymiarowym. Prawo, wyrażone w pewnym języku, a jednocześnie wyrażające określone wartości, służy osiąganiu rozmaitych celów w rzeczywistości społecznej. Obowiązując w określonym miejscu i czasie, pozostaje w złożonych relacjach z innymi dziedzinami życia społecznego takimi jak moralność, religia, polityka, ekonomia czy szeroko rozumiana kultura. Tworzą one niezwykle ważny dla sposobu jego funkcjonowania kontekst. Różna okazuje się przy tym perspektywa postrzegania prawa przez społeczeństwo jako całość oraz przez wspólnotę prawniczą, w tym określone jej segmenty: sędziów, urzędników, korporacje zawodowe czy naukę prawa.
Oddawana do rąk czytelnika monografia „Wymiary prawa. Teoria. Filozofia. Aksjologia" łączy liczne – już odkryte i jeszcze odkrywane – wątki refleksji teoretyczno- i filozoficznoprawnej. Celem autorów poszczególnych rozdziałów było ukazanie wieloaspektowej charakterystyki prawa, obejmującej różnorodne przejawy jego działania.
Redaktorzy są adiunktami w Katedrze Teorii i Filozofii Prawa Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalizują się w teorii i filozofii prawa. Doktor Mikołaj Hermann oraz dr Piotr F. Zwierzykowski zajmują się również teorią legislacji i prawem konstytucyjnym, a dr Michał Krotoszyński – aksjologią prawa i tematyką sprawiedliwości tranzycyjnej.
Producentem produktu jest: Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o., ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, [email protected], tel. +48 22 311 22 22. Powyższe dane kontaktowe służą konsumentom do składania skarg oraz informowania o problemach związanych z bezpieczeństwem produktu.
Pliki do pobrania
Szczegóły
- Seria: Monografie Prawnicze
- Rok wydania: 2019
- Oprawa: Twarda
- Liczba stron: 300
- Wymiary: 145x205 mm
- Waga: 500 g
- ISBN: 978-83-8158-952-9
- EAN: 9788381589529
- Kod serwisu: 00820100
- Producent: Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o.
- Informacje: Bezpieczeństwo produktu