Ograniczenia udziału mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców na rynku zamówień publicznych

Promocyjna cena
%
Promocyjna cena
%
Wybierz Wersję:
  • 169,15 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 149,25 zł
    Cena katalogowa: 199,00 zł
    %
  • 169,15 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 149,25 zł
    Cena katalogowa: 199,00 zł
    %
  • Koszt dostawy od 12,99 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 12:00 wysyłamy tego samego dnia!

  • Dostęp od razu po zakupie [?]

     Zabezpieczenie: Watermark

    Użytkowanie, kopiowanie, drukowanie w granicach licencji - więcej ›

Zasadniczym celem naukowym badań prowadzonych w ramach niniejszej dysertacji jest zidentyfikowanie barier, które ograniczają a nawet wykluczają możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego przedsiębiorcom klasyfikowanym jako mikroprzedsiębiorcy, mali i średni... więcej ›

Opis książki

Zasadniczym celem naukowym badań prowadzonych w ramach niniejszej dysertacji jest zidentyfikowanie barier, które ograniczają a nawet wykluczają możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego przedsiębiorcom klasyfikowanym jako mikroprzedsiębiorcy, mali i średni przedsiębiorcy (MMŚP). Wybrany cel badań obejmuje również analizę rozwiązań, które mogą zwiększyć udział sektora MMŚP w realizacji kontraktów publicznych, co może przyczynić się do atrakcyjności realizowanego zamówienia i jego opłacalności.

Bariery na rynku zamówień publicznych rozpatrywane są nie tylko w kontekście przeszkód natury czysto formalnej wynikających z normatywnych regulacji, ograniczeń finansowych, lecz także w aspekcie społecznym. Sektor zamówień publicznych to rynek, na którym działają zarówno organy władzy publicznej, jak i podmioty działalności gospodarczej sektora prywatnego, a pewien stopień zaufania jest elementem niezbędnym we współpracy stron. Ograniczone zaufanie przedsiębiorców do zamawiających sektora publicznego przekłada się na zainteresowanie rynkiem kontraktów publicznych jako aktywności pod postacią działalności gospodarczej.

Przeprowadzone w monografii rozważania pozwoliły na skonstruowanie i wskazanie autorskiej siatki pojęciowej oraz wyjaśnienie podstawowych pojęć, w szczególności rynku zamówień publicznych i ograniczeń (barier) wykonawców, a także poczynienie na ich tle uwag odnoszących się do wskazanej terminologii na potrzeby omówienia ograniczeń, z którymi mierzą się MMŚP w ramach zamówień publicznych.

Praca Pani dr Agnieszki Piwowarczyk, pt. Ograniczenia udziału mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców na rynku zamówień publicznych, spełnia wszelkie wymagania w zakresie pracy naukowej, posiada także szereg walorów praktycznych. Wykonana jest poprawnie pod względem wszelkich wymagań prawa Autorskiego i metodologii badawczych. Wielką jej wartością jest wszechstronne poszukiwanie rozwiązań dla usprawnienia funkcjonowania rynku zamówień publicznych. Czyli wpierw systemowych, ale też o specyficznym charakterze. Takie wieloobszarowe spojrzenie na temat MMŚP przedsiębiorców szczególnie jest istotne w chwili zbliżającej się stagnacji gospodarczej. W ten sposób w/w przesłanki przemawiają, że w pełni popieram publikację tej bardzo wartościowej książki.

Fragment recenzji dr. hab. Jana Olszewskiego, prof. UR

Pliki do pobrania

Szczegóły

  • Seria: Monografie Prawnicze
  • Rok wydania: 2022
  • Oprawa: Twarda
  • Liczba stron: 332
  • Wymiary: 145x205 mm
  • Waga: 600 g
  • ISBN: 978-83-8291-349-1
  • EAN: 9788382913491
  • Kod serwisu: 00948500

Kategorie