Nowość

Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Komentarz

  • 249,00 zł z VAT
  • Koszt dostawy od 12,99 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 12:00 wysyłamy tego samego dnia!

Szczegółowy komentarz do nowych przepisów ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Zmieniono zasady ubiegania się o akredytacje w ochronie zdrowia, poprzez zaostrzenie warunków jej uzyskania. Nowe przepisy umożliwiają również weryfikację spełnienia warunków udzielenia akredytacji w trakcie ważności certyfikatu. Drugą znaczącą zmianą jest wprowadzenie instytucji autoryzacji przez NFZ... więcej ›

Opis książki

Celem publikacji jest omówienie stanu prawnego po wejściu w życie ustawy z 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Ta nowa ustawa w szczególności dotyczy podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Ustawą zmieniono zasady ubiegania się o akredytacje w ochronie zdrowia, poprzez zaostrzenie warunków jej uzyskania. Nowe przepisy umożliwiają również weryfikację spełnienia warunków udzielenia akredytacji w trakcie ważności certyfikatu. Drugą znaczącą zmianą jest wprowadzenie nieznanej wcześniej instytucji autoryzacji przez Narodowy Fundusz Zdrowia podmiotów wykonujących działalność leczniczą, które będą chciały udzielać świadczeń w ramach tzw. sieci szpitali. Ustawą o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta zobowiązano również podmioty wykonujące działalność leczniczą w ramach umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych do wdrożenia wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem pacjenta.

Publikacja odpowiada m.in. na następujące pytania:

  • Jak będzie przebiegało postępowanie w sprawie autoryzacji dla podmiotu wykonującego działalność leczniczą?
  • Na jakich zasadach będzie można ubiegać się o udzielenie akredytacji oraz jakie będą warunki uzyskania certyfikatu akredytacyjnego?
  • Jaki czynnik należy wziąć pod uwagę przy opracowaniu wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem?
  • Czym jest zdarzenie niepożądane w podmiocie wykonującym działalność leczniczą?
  • Jak analizować przyczyny źródłowe zdarzeń niepożądanych?

Odbiorcami publikacji są przede wszystkim osoby zarządzające podmiotami wykonującymi działalność leczniczą oraz osoby zatrudnione w zespołach ds. jakości w tych podmiotach. Publikacja kierowana jest również do osób, które będą prowadziły postępowania o wydanie autoryzacji lub udzielenie akredytacji oraz do osób, które będą reprezentowały podmioty lecznicze w tych postępowaniach.

Pliki do pobrania

Repozytorium C.H.Beck

Materiały dodatkowe w cenie książki

Do książki została dołączona karta zdrapka umożliwiająca pobranie materiałów dodatkowych uzupełniających publikację.

Uzupełnieniem komentarza są wzory dokumentów m.in.:

  • zawiadomienie o przekształceniu samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w spółkę prawa handlowego,
  • zastrzeżenia do Raportu z przeglądu akredytacyjnego,
  • sprzeciw na odmowę udzielenia akredytacji.

Wejdź na stronę repozytorium.beck.pl i wprowadź kod ze zdrapki.

Szczegóły

  • Seria: Ustawy w praktyce
  • Rok wydania: 2024
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
  • Liczba stron: 156
  • Wymiary: 165x238 mm
  • Waga: 270 g
  • ISBN: 978-83-8356-430-2
  • EAN: 9788383564302
  • Kod serwisu: 0A009700

Kategorie