Wymogi formalne w umowach konsumenckich

Promocyjna cena
%
  • 101,40 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 143,65 zł
    Cena katalogowa: 169,00 zł
    %
  • Koszt dostawy od 12,99 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 12:00 wysyłamy tego samego dnia!

Prezentowana publikacja zawiera kompleksowe omówienie zagadnień dotyczących formy w umowach z udziałem konsumentów. Publikacja w obszerny sposób omawia: ogólną charakterystykę wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. pojęcie wymogów formalnych w prawie... więcej ›

Opis książki

Prezentowana publikacja zawiera kompleksowe omówienie zagadnień dotyczących formy w umowach z udziałem konsumentów.

Publikacja w obszerny sposób omawia:

  • ogólną charakterystykę wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. pojęcie wymogów formalnych w prawie prywatnym, wymogi formalne w umowach z udziałem konsumentów w systemie prawa cywilnego, funkcje wymogów formalnych w prawie konsumenckim),
  • wymóg pisemności (m.in. znaczenie pisemności w obrocie konsumenckim, pojęcie i granice pisemności, wymóg pisemności na etapie zawarcia umowy, wymóg pisemności po zawarciu umowy),
  • inne rodzaje wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. wymóg transparentności, wymóg posługiwania się określonym językiem, wymóg dostępności oświadczenia, wymogi formalne w obrocie elektronicznym z udziałem konsumentów),
  • konsekwencje naruszenia wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. konsekwencje w sferze ważności czynności prawnej, konsekwencje w sferze skuteczności czynności prawnej, forma dla celów dowodowych w umowach z udziałem konsumentów, odpowiedzialność odszkodowawcza, szczególne konsekwencje naruszenia wymogów formalnych wzorca umowy, szczególne skutki naruszenia wymogów formalnych w regulacji nieuczciwych praktyk rynkowych, sankcje karne, konsekwencje administracyjnoprawne),
  • funkcję wymogów formalnych w prawie konsumenckim – ściśle związanej z koncepcją „ochrony przez informację”, na której została zbudowana ochrona konsumenta w prawie unijnym,
  • źródła regulacji wymogów formalnych w prawie UE – zwłaszcza charakterystyce unijnego systemu wymogów formalnych zawartych w dyrektywach konsumenckich oraz ich wykładni w orzecznictwie TSUE,
  • katalog postaci formy szczególnej – specyficznych postaciach wymogów wprowadzanych przez prawo konsumenckie oraz miejscu klasycznych typów formy szczególnej w prawie konsumenckim,
  • skutki naruszenia wymogów formalnych – swoistych konsekwencjach braku zachowania formy szczególnej w prawie konsumenckim, a także stosowaniu w tym zakresie klasycznych instrumentów prawa cywilnego.

Publikacja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców – zarówno do praktyków, tj. adwokatów, radców prawnych, jak i samych konsumentów.

„Bardzo istotnym założeniem całości opracowania jest wzgląd na to, że poddawana analizie krajowa regulacja prawna stanowi implementację przepisów Unii Europejskiej. Ma to ten skutek, że przy tworzeniu, interpretacji i stosowaniu przepisów krajowych należy zapewniać osiąganie tych celów (effet utile), jakie założył prawodawca wspólnotowy. Obowiązek ten rzutuje także na wykładnię odnośnych przepisów, dokonywaną w praktyce ich stosowania i w dotyczącej ich literaturze”

prof. dr hab. Czesława Żuławska

Pliki do pobrania

Szczegóły

  • Seria: Instytucje Prawa Prywatnego
  • Rok wydania: 2018
  • Oprawa: Twarda
  • Liczba stron: 412
  • Wymiary: 135x220 mm
  • Waga: 620 g
  • ISBN: 978-83-812-8670-1
  • EAN: 9788381286701
  • Kod serwisu: 00755600

Kategorie

Tagi