Zakaz konkurowania w polskim i unijnym prawie antymonopolowym

Promocyjna cena
%
Promocyjna cena
%
Wybierz Wersję:
  • 160,65 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 141,75 zł
    Cena katalogowa: 189,00 zł
    %
  • 160,65 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 141,75 zł
    Cena katalogowa: 189,00 zł
    %
  • Koszt dostawy od 12,99 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 12:00 wysyłamy tego samego dnia!

  • Dostęp od razu po zakupie [?]

     Zabezpieczenie: Watermark

    Użytkowanie, kopiowanie, drukowanie w granicach licencji - więcej ›

Książka stanowi pierwszą na polskim rynku monografię w całości poświęconą problematyce zakazu konkurowania w prawie antymonopolowym. Zawarte w niej rozważania mają charakter przekrojowy obejmujący swoim zakresem wszystkie obszary prawa antymonopolowego w polskim i unijnym... więcej ›

Opis książki

Książka stanowi pierwszą na polskim rynku monografię w całości poświęconą problematyce zakazu konkurowania w prawie antymonopolowym.

Zawarte w niej rozważania mają charakter przekrojowy obejmujący swoim zakresem wszystkie obszary prawa antymonopolowego w polskim i unijnym porządku prawnym.

Z uwagi na zawarte w monografii praktyczne wskazówki dotyczące analizy klauzul zakazu konkurowania, może on stanowić narzędzie przydatne w codziennej pracy prawników, jak również wykładowców prawa antymonopolowego oraz studentów.

Spis treści

Bibliografia

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział I. Zagadnienia wstępne

  • § 1. Podstawowe pojęcia
    • I. Konkurencja
    • II. Formy rynku
    • III. Rynek właściwy
  • § 2. Źródła polskiego i unijnego prawa antymonopolowego oraz relacja pomiędzy polskim i unijnym porządkiem prawnym
  • § 3. Cele prawa antymonopolowego
  • § 4. Podsumowanie

Rozdział II. Zakaz konkurowania w porozumieniach wertykalnych

  • § 1. Porozumienia wertykalne, porozumienia dystrybucyjne i transakcje wyłączne
  • § 2. Porozumienia zakazane ze względu na cel i porozumienia zakazane ze względu na skutek
  • § 3. Ograniczenia wertykalne i ich kategorie
  • § 4. Zakaz konkurowania jako wykluczone ograniczenie wertykalne
    • I. Pojęcie i formy zakazu konkurowania
    • II. Kwalifikacja prawna zakazu konkurowania
  • § 5. Korzyści i zagrożenia dla konkurencji wynikające z porozumień wertykalnych
    • I. Korzyści dla konkurencji wynikające z zakazu konkurowania w porozumieniach wertykalnych
    • II. Zagrożenia dla konkurencji wynikające z zakazu konkurowania w porozumieniach wertykalnych
    • III. Wnioski
  • § 6. Rozwój regulacji zakazu konkurowania w porozumieniach wertykalnych
    • I. Regulacja zakazu konkurowania w rozporządzeniu Nr 67/67
    • II. Regulacja zakazu konkurowania w rozporządzeniu Nr 1984/83
    • III. Regulacja zakazu konkurowania w rozporządzeniu Nr 2790/99
    • IV. Wnioski
  • § 7. Warunki wyłączenia zakazu konkurowania w porozumieniach wertykalnych
    • I. Warunki wyłączenia zakazu konkurowania w rozporządzeniu Nr 330/10
    • II. Warunki wyłączenia zakazu konkurowania w rozporządzeniu z 30.3.2011 r.
    • III. Wyłączenie indywidualne zakazu konkurowania
    • IV. Warunki wyłączenia zakazu konkurowania na podstawie reguły de minimis
  • § 8. Ocena antymonopolowa zakazu konkurowania stosowanego w wybranych porozumieniach dystrybucyjnych
    • I. Dystrybucja wyłączna
    • II. Dystrybucja selektywna
    • III. Franchising
    • IV. Umowa agencyjna
  • § 9. Podsumowanie

Rozdział III. Zakaz konkurowania w porozumieniach kooperacyjnych

  • § 1. Porozumienia kooperacyjne
  • § 2. Zakaz konkurowania w porozumieniach kooperacyjnych
  • § 3. Korzyści i zagrożenia dla konkurencji wynikające z zakazu konkurowania w porozumieniach kooperacyjnych
  • § 4. Wyłączenia grupowe porozumień kooperacyjnych
  • § 5. Rozwój regulacji zakazu konkurowania w porozumieniach specjalizacyjnych i badawczo-rozwojowych
    • I. Regulacja zakazu konkurowania w rozporządzeniu Nr 417/85 i 418/85
    • II. Regulacja zakazu konkurowania w rozporządzeniu Nr 2658/00 i 2659/00
    • III. Rozwój regulacji zakazu konkurowania w prawie polskim
    • IV. Wnioski
  • § 6. Porozumienia specjalizacyjne
  • § 7. Wyłączenie grupowe porozumień specjalizacyjnych
  • § 8. Zakaz konkurowania w porozumieniach specjalizacyjnych
    • I. Zakaz podejmowania działalności konkurencyjnej w porozumieniach specjalizacyjnych
    • I. Wyłączność zakupu w porozumieniach specjalizacyjnych
  • § 9. Porozumienia badawczo-rozwojowe
  • § 10. Wyłączenie grupowe porozumień badawczo-rozwojowych
  • § 11. Zakaz konkurowania w porozumieniach badawczo-rozwojowych
    • I. Zakaz podejmowania działalności konkurencyjnej w porozumieniach badawczo-rozwojowych
    • II. Wyłączność zakupu w porozumieniach badawczorozwojowych
  • § 12. Wyłączenie indywidualne zakazu konkurowania w porozumieniach kooperacyjnych
  • § 13. Podsumowanie

Rozdział IV. Zakaz konkurowania jako nadużycie pozycji dominującej

  • § 1. Racjonalizacja zakazu nadużywania pozycji dominującej
  • § 2. Zakaz konkurowania jako nadużycie pozycji dominującej
  • § 3. Standardy oceny antymonopolowej zakazu konkurowania jako elementu praktyki wykluczającej stosowanej przez przedsiębiorców dominujących
  • § 4. Systemy rabatowe powodujące skutek w postaci wyłączności zakupu
    • I. Pojęcie i rodzaje rabatów
    • II. Kwalifikacja polityki rabatowej jako formy nadużywania pozycji dominującej
    • III. Prokonkurencyjne skutki stosowania rabatów warunkowych przez przedsiębiorców dominujących
    • IV. Antykonkurencyjne skutki stosowania rabatów warunkowych przez przedsiębiorców dominujących
    • V. Zasady oceny antymonopolowej rabatów warunkowych w świetle „Wytycznych" Komisji
    • VI. Ewolucja podejścia w zakresie oceny antymonopolowej rabatów lojalnościowych oraz docelowych w orzecznictwie sądów unijnych
      • 1. Sprawa Hoffmann-La Roche
      • 2. Sprawa Michelin I
      • 3. Sprawa British Airways
      • 4. Sprawa Tomra
      • 5. Sprawa Intel
      • 6. Sprawa Post Danmark II
    • VII. Rabaty lojalnościowe w praktyce decyzyjnej Prezesa UOKiK
      • 1. Sprawa Wrigley
  • § 5. Podsumowanie

Rozdział V. Zakaz konkurowania jako ograniczenie akcesoryjne stosowane w procesie koncentracji przedsiębiorców

  • § 1. Prewencyjna kontrola koncentracji
  • § 2. Ograniczenia akcesoryjne
  • § 3. Doktryna ograniczeń akcesoryjnych
  • § 4. Zastosowanie doktryny ograniczeń akcesoryjnych w ramach kontroli koncentracji przez unijny i polski organ antymonopolowy
  • § 5. Bezpośrednie związanie i niezbędność ograniczenia
  • § 6. Rozwój regulacji zakazu konkurowania w prawie unijnym
    • I. Regulacja zakazu konkurowania w Komunikacie Komisji z 14.8.1990 r. w sprawie ograniczeń akcesoryjnych w stosunku do koncentracji
    • II. Regulacja zakazu konkurowania w Komunikacie Komisji z 4.7.2001 r. w sprawie ograniczeń bezpośrednio związanych i koniecznych do realizacji koncentracji przedsiębiorstw
    • III. Wnioski
  • § 7. Zakaz konkurowania jako element koncentracji przedsiębiorców
    • I. Zakaz podejmowania działalności konkurencyjnej w ramach przejęć
    • II. Zakaz podejmowania działalności konkurencyjnej w ramach tworzenia wspólnych przedsiębiorców
    • III. Wyłączność zakupu w ramach przejęć oraz tworzenia wspólnych przedsiębiorców
  • § 8. Podsumowanie

Zakończenie

Pliki do pobrania

Szczegóły

  • Seria: Monografie Prawnicze
  • Rok wydania: 2022
  • Oprawa: Twarda
  • Liczba stron: 276
  • Wymiary: 145x205 mm
  • Waga: 460 g
  • ISBN: 978-83-8235-916-9
  • EAN: 9788382359169
  • Kod serwisu: 00922800

Kategorie