Nowość

Ochrona sygnalistów w sektorze publicznym + wzory do pobrania

  • 179,00 zł z VAT
  • Koszt dostawy od 12,99 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 12:00 wysyłamy tego samego dnia!

Kompleksowe opracowanie dotyczące prawnych i praktycznych zagadnień wdrożenia i funkcjonowania systemu sygnalistów w sektorze publicznym. Poradnik zawiera przydatne wzory dokumentów do pobrania... więcej ›

Opis książki

Kompleksowe opracowanie dotyczące prawnych i praktycznych zagadnień wdrożenia i funkcjonowania systemu sygnalistów w sektorze publicznym.

Ustawa o ochronie sygnalistów to akt, którego stosowanie wiąże się z licznymi wyzwaniami, zwłaszcza dla sektora publicznego. Stworzenie i zapewnienie funkcjonowania systemu ochrony sygnalistów przez podmioty z tego sektora wymaga od nich podjęcia wielu istotnych działań w obszarze organizacyjnym, technicznym i kadrowym, przy równoczesnym zapewnieniu realizacji wymogów wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych, poszanowaniu dóbr osobistych sygnalisty i osób, których dotyczą zgłoszenia, a także przy uwzględnieniu wielu uwarunkowań przewidzianych w regulacjach sektorowych.

Książka została przygotowana na podstawie o,becnie obowiązujących przepisów prawa krajowego i unijnego, do których należą:

  • ustawa z 14.6.2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024 poz. 928);
  • dyrektywa 2019/1937 – dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23.10.2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (Dz.Urz. UE L z 2019 r. Nr 305, poz. 17);
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L z 2016 r. Nr 119, poz.1 ze zm.);
  • ustawa z 26.6.1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.);
  • ustawa z 23.4.1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061 ze zm.);
  • ustawa z 1.3.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.).

Zagadnienia prezentowane w książce mają przede wszystkim wymiar praktyczny, znajdując jednocześnie solidne ugruntowanie w doktrynie i orzecznictwie. Poszczególne rozdziały publikacji skupione są wokół kluczowych kwestii dla stosowania przepisów o ochronie sygnalistów.

Publikację otwiera rozdział poświęcony systemowi ochrony sygnalistów w sektorze publicznym z perspektywy europejskiej, w którym wyjaśnione zostały unijne reguły ochrony sygnalistów i systemów zgłaszania nieprawidłowości oraz omówione istotne dokumenty Rady Europy z tego obszaru. Analiza działań instytucji pozwoliła na sformułowanie wyjaśnień oraz odpowiedzi na następujące pytania:

  • Dlaczego nie udało się osiągnąć skutecznych form walki z naruszeniami i nieprawidłowościami na poziomie krajowym i niezbędna była interwencja unijnego prawodawcy w tym zakresie?
  • Jakie są cele unijnej regulacji dotyczącej ochrony sygnalistów?
  • Jakie akty prawne i dokumenty powinny być brane pod uwagę przez podmioty i organy publiczne przy organizacji systemu ochrony sygnalistów?

Książka zawiera charakterystykę podmiotów z sektora publicznego zobowiązanych do wprowadzenia systemu ochrony sygnalistów. Ustalenie ich zakresu wymaga sprecyzowania, o jakie podmioty chodzi oraz w jakim kontekście powinna być analizowana ich rola w systemie ochrony sygnalistów. W publikacji Czytelnik znajdzie zatem odpowiedzi na takie pytania, jak:

  • Które publiczne podmioty powinny wdrożyć przepisy ustawy o ochronie sygnalistów?
  • Jak rozumieć pojęcie podmiotu prawnego?
  • Jak rozumieć pojęcie podmiotu publicznego?
  • Czym się różni organ publiczny od podmiotu publicznego?

W książce wiele miejsca poświęcono osobie sygnalisty. Dokonano drobiazgowego omówienia prawnych uwarunkowań ochrony sygnalisty i jej faktycznych podstaw. W publikacji znalazły się więc odpowiedzi na takie pytania, jak:

  • Kto potencjalnie może być sygnalistą?
  • Czym jest kontekst związany z pracą?
  • Na czym polega ochrona tożsamości sygnalisty?
  • Na czym polega objęcie sygnalisty ochroną?

Regulacje dotyczące zgłaszania naruszeń wprowadzają zasadę, zgodnie z którą sygnalista powinien w pierwszej kolejności dokonać zgłoszenia wewnętrznego przed dokonaniem zgłoszenia za pośrednictwem zewnętrznych kanałów dokonywania zgłoszeń. Rozwiązanie to stanowi realizację reguły preferowania korzystania z wewnętrznych kanałów zgłaszania nieprawidłowości określoną w unijnej dyrektywie dotyczącej ochrony sygnalistów. W publikacji dokonano analizy zagadnienia zgłoszeń wewnętrznych, odpowiadając na pytania:

  • Kiedy i kto dokonuje zgłoszenia wewnętrznego?
  • Kto jest zobowiązany zapewnić przyjmowanie i obsługę zgłoszeń wewnętrznych?
  • Kto ma wprowadzić procedurę zgłoszeń wewnętrznych?
  • Kto ma prowadzić rejestr zgłoszeń wewnętrznych?
  • Jak należy zorganizować kanały przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych?

Zewnętrzne zgłoszenia naruszeń prawa stanowią istotne wyzwanie dla sektora publicznego. Mają one funkcjonować niezależnie od kanałów zgłoszeń wewnętrznych, a zarazem stanowią dla nich swego rodzaju alternatywę, ponieważ sygnalista może wybrać, czy dokonać zgłoszenia wewnętrznego, zewnętrznego, czy złożyć sygnalizację za pośrednictwem obu kanałów. Zgłoszenia zewnętrzne obciążają Rzecznika Praw Obywatelskich i organy publiczne. W książce odpowiadamy na pytania:

  • Jakie obowiązki mają RPO i organy publiczne w związku ze zgłoszeniami zewnętrznymi?
  • Jak zorganizować kanał zgłoszeń zewnętrznych?
  • Kto ma obsługiwać i w jaki sposób dokumentować przyjmowanie zgłoszeń zewnętrznych?

Ochrona tożsamości jest jednym z fundamentalnych założeń mechanizmu ochrony sygnalistów i istotnym wyzwaniem dla podmiotów publicznych, w których prawo do prywatności często zbiega się z prawem dostępu do informacji publicznej, czy wręcz stoi do niego w kontrze. Funkcjonują też odrębne regulacje odnoszące się wyłącznie lub głównie do organów administracji, w które wpisana jest jawność i dostępność informacji dla stron, w tym w zakresie ich tożsamości. Biorąc pod uwagę to otoczenie prawne w publikacji odpowiadamy na pytania:

  • Jak rozumieć pojęcie tożsamości?
  • W jaki sposób ochrona tożsamości ma znaleźć odzwierciedlenie w rozwiązaniach proceduralnych?
  • Jak zachować poufność tożsamości sygnalistów?

W książce poruszona została także problematyka źródeł informacji o osobie, Której dotyczy zgłoszenie w sektorze publicznym oraz ochrona dóbr osobistych osoby, której dotyczy zgłoszenie sygnalisty. W zgłoszeniu sygnalisty mogą znajdować się informacje, które będą nie tylko odzwierciedleniem faktów podlegających zgłoszeniu, ale może on również dokonać oceny postępowania osoby, której dotyczy zgłoszenie. Ocena ta niekoniecznie będzie musiała być równoznaczna z kwalifikacją prawną zarzucanych tej osobie czynów, a jedynie stanowić wyraz dezaprobaty sygnalisty wobec postawy, działań czy zaniechań tej osoby. W publikacji odpowiadamy więc na następujące pytania:

  • Jak odróżnić zgłoszenie sygnalizacyjne od realizacji prawa do krytyki?
  • Jakie wnioski co do informacji o osobie, której dotyczy, zgłoszenie można wywodzić z dotychczasowego orzecznictwa?
  • Jak wygląda ochrona osoby, której dotyczy zgłoszenie, na gruncie ustawy o ochronie sygnalistów?

Wiele miejsca w publikacji poświęcono kwestii analizy ryzyka naruszenia praw i wolności osób, których dane dotyczą, w procesie zgłaszania naruszeń prawa. Zagadnienia z tego zakresu skupione są wokół odpowiedzi na pytania:

  • Jak w celu organizacji systemu ochrony sygnalistów stosować ustalenia zawarte w normie ISO 27001?
  • Na jakie czynniki zwrócić uwagę przy analizie ryzyka?
  • Jak zbudować bezpieczny system ochrony sygnalistów adekwatny do występującego ryzyka?

Książka omawia również praktyczne zagadnienia ochrony sygnalistów, takie jak wyznaczenie kręgu osób upoważnionych, organizacja telefonicznego kanału zgłaszania naruszeń, obowiązek lojalności w urzędniczych stosunkach pracy w aspekcie zgłoszeń sygnalizacyjnych, rola BIP-u w zakresie wykonania obowiązków informacyjnych przez organ publiczny w rozumieniu ustawy o ochronie sygnalistów. W publikacji znajdują się odpowiedzi na pytania:

  • Kogo i w jaki sposób upoważnić na gruncie ustawy o ochronie sygnalistów?
  • Jak zorganizować kanał telefonicznych zgłoszeń naruszeń prawa?
  • Jakie wyzwania pociąga za sobą obowiązek lojalności urzędników wywodzony z pracowniczego obowiązku dbałości o dobro pracodawcy?
  • Jak korzystać z BIP w celu wywiązania się z obowiązków informacyjnych ciążących na podmiotach, które są podmiotami zobowiązanymi w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie sygnalistów oraz ustawy o dostępie do informacji publicznej?

Książka jest adresowana do osób odpowiedzialnych za organizację systemu ochrony sygnalistów, w tym tworzenia i obsługi wewnętrznych i zewnętrznych kanałów zgłoszeń naruszeń prawa, inspektorów ochrony danych, specjalistów ds. ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji w sektorze publicznym, jak również do obsługujących ten sektor radców prawnych i adwokatów, a także naukowców i studentów zajmujących się zagadnieniami z zakresu prawa ochrony danych osobowych, prawa pracy, prawa administracyjnego, prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego.

Publikacja powstała we współautorstwie licznej grupy Autorów – wyśmienitych ekspertów i praktyków zajmujących się tematyką prawa pracy, ochrony danych osobowych, bezpieczeństwem informacji, analizą ryzyka, prawem konstytucyjnym, prawem cywilnym, oraz prawem europejskim.

W książce znajdują się także przydatne wzory dokumentów, takie jak:

  • wzór procedury zgłoszeń wewnętrznych,
  • wzór rejestru zgłoszeń wewnętrznych,
  • wzór formularza zgłoszenia zewnętrznego,
  • wzór potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia zewnętrznego,
  • wzór rejestru zgłoszeń zewnętrznych organu publicznego,
  • wzór ewidencji działań inicjujących,
  • wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla osoby wyznaczonej do obsługi zgłoszeń sygnalistów,
  • wzór upoważnienia imiennego do działania i przetwarzania danych osobowych w ramach obsługi zgłoszeń naruszeń prawa,
  • wzór oświadczenia pracownika,
  • wzór zgody na utrwalenie zgłoszenia naruszenia prawa w formie ustnej.

Publikacja skierowana jest do wszystkich jednostek sektora publicznego, które są zobowiązane zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów do wdrożenia procedury zgłoszeń wewnętrznych lub przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych, takich jak:

  • jednostki administracji rządowej, np. ministerstwa, urzędy wojewódzkie, inspekcje,
  • jednostki samorządu terytorialnego, np. urzędy gmin, urzędy miast, starostwa powiatowe, urzędy marszałkowskie,
  • komunalne jednostki organizacyjne,
  • samorządowe instytucje kultury,
  • jednostki pomocy społecznej,
  • samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
  • uczelnie i placówki oświatowe,
  • sądy i prokuratury,
  • straże i służby mundurowe.

Kadry i płace - kompleksowa oferta poradników Sprawdź wszystkie

Spis treści

O Autorach

Wykaz skrótów

Wykaz literatury

Wprowadzenie

Rozdział I. System ochrony sygnalistów w sektorze publicznym z perspektywy europejskiej

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Standardy dotyczące ochrony sygnalistów w pracach Rady Europy
  • 3. Ochrona sygnalistów w instytucjach Unii Europejskiej
  • 4. Wytyczne Europejskiego Inspektora Ochrony Danych dotyczące przetwarzania danych osobowych w ramach procedury zgłaszania nieprawidłowości
  • 5. Podsumowanie

Rozdział II. Podmioty publiczne zobowiązane do wprowadzenia systemu ochrony sygnalistów

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Podmiot publiczny jako podkategoria podmiotu prawnego
  • 3. Podmiot publiczny w kontekście odesłania do ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego
  • 4. Jednostki sektora finansów publicznych
  • 5. Organ władzy publicznej
  • 6. Podmioty publiczne a naruszenia prawa w sferach imperium i dominium

Rozdział III. Sygnalista w sektorze publicznym

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Sektor publiczny w rozumieniu ustawy o ochronie sygnalistów
    • 2.1. Jednostki sektora finansów publicznych
    • 2.2. Państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej
    • 2.3. Inne osoby prawne utworzone w szczególnym celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym niemających charakteru przemysłowego ani handlowego
    • 2.4. Inne podmioty z dominującym wpływem podmiotów publicznych
  • 3. Pojęcie sygnalisty w sektorze publicznym
    • 3.1. Pracownik w sektorze publicznym jako sygnalista
    • 3.2. Osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej w sektorze publicznym jako sygnalista
    • 3.3. Przedsiębiorca w sektorze publicznym jako sygnalista
    • 3.4. Prokurent, akcjonariusz, wspólnik, członek organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej w sektorze publicznym jako sygnaliści
    • 3.5. Wolontariusz, praktykant i stażysta w sektorze publicznym jako sygnaliści
    • 3.6. Funkcjonariusz służb mundurowych jako sygnalista
    • 3.7. Żołnierz jako sygnalista

Rozdział IV. Zgłoszenia wewnętrzne

  • 1. Założenia regulacji zgłaszania naruszeń
  • 2. Podmioty zobowiązane
  • 3. Obowiązki związane z przyjęciem procedury zgłoszeń wewnętrznych
  • 4. Procedura zgłoszeń wewnętrznych – zakres podmiotowy
  • 5. Procedura zgłoszeń wewnętrznych – zakres przedmiotowy
  • 6. Kanały dokonywania zgłoszeń
  • 7. Zgłoszenia anonimowe
  • 8. Uzasadnione podstawy dokonywania zgłoszeń
  • 9. Gwarancje niezależności i bezstronności
  • 10. Outsourcing usług

Rozdział V. Zgłoszenia zewnętrzne

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Organy właściwe
    • 2.1. Rzecznik Praw Obywatelskich
    • 2.2. Organ publiczny, podmiot publiczny
    • 2.3. RPO i organy publiczne jako administratorzy danych osobowych
      • 2.3.1. Obowiązki informacyjne dotyczące ochrony danych osobowych
      • 2.3.2. Klauzule informacyjne
  • 3. Zewnętrzne kanały zgłoszeń
  • 4. Procedura zgłoszeń zewnętrznych
    • 4.1. Przekazywanie zgłoszeń zewnętrznych
      • 4.1.1. Zgłoszenia ustne
      • 4.1.2. Zgłoszenie pisemne
      • 4.1.3. Zgłoszenia anonimowe
      • 4.1.4. Adres do kontaktu sygnalisty
    • 4.2. Określenie jednostki organizacyjnej/osób – jako upoważnionych do przyjmowania zgłoszenia zewnętrznego
    • 4.3. Objęcie sygnalisty ochroną
    • 4.4. Weryfikacja zgłoszeń zewnętrznych
      • 4.4.1. Rzecznik Praw Obywatelskich
      • 4.4.2. Organ publiczny
    • 4.5. Działania następcze
    • 4.6. Przekazanie sygnaliście informacji zwrotnej
  • 5. Rejestr zgłoszeń zewnętrznych
  • 6. Sprawozdania
  • 7. Obowiązek informacyjny w Biuletynie Informacji Publicznej

Rozdział VI. Ochrona tożsamości sygnalisty w sektorze publicznym

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Poufność danych sygnalistów
  • 3. Dane osobowe – privacy by design oraz privacy by default
  • 4. Obowiązek informacyjny, prawo dostępu – ograniczenia
  • 5. Sposoby przekazywania zgłoszeń wewnętrznych
  • 6. Dostęp do informacji i upoważnienia
  • 7. Upoważnienie podmiotu zewnętrznego
  • 8. Wspólna procedura zgłoszeń wewnętrznych
  • 9. Retencja danych
  • 10. Sankcje karne, cywilne i administracyjne
  • 11. Poufność filarem ochrony sygnalistów

Rozdział VII. Źródła informacji o osobie, której dotyczy zgłoszenie, w sektorze publicznym

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Realizacja celów dyrektywy 2019/1937 na poziomie ustawowym
  • 3. Analogie i punkty styczne względem systemu AML
  • 4. Rejestry zgłoszeń naruszeń a zakres uzyskiwanych informacji
  • 5. Umiejętne pozyskiwanie informacji
  • 6. Treść zgłoszenia
  • 7. Przykład rozwiązania
  • 8. Inne źródła informacji
  • 9. Wnioski

Rozdział VIII. Ochrona dóbr osobistych osoby, której dotyczy zgłoszenie sygnalisty

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Granice prawa do krytyki
  • 3. Ochrona osoby, której dotyczy zgłoszenie, poprzez ustanowienie ram prawnych sygnalizacji
    • 3.1. Środki ochrony prawnej przysługujące osobie, której dotyczy zgłoszenie, w dyrektywie 2019/1937
    • 3.2. Środki ochrony praw osób, których dotyczy zgłoszenie, w ustawie o ochronie sygnalistów
  • 4. Dobra osobiste i przesłanki ich naruszenia
    • 4.1. Cywilnoprawne środki ochrony dóbr osobistych
    • 4.2. Wyłączenie odpowiedzialności sygnalisty za naruszenie dóbr osobistych osoby, której dotyczy zgłoszenie
  • 5. Podsumowanie

Rozdział IX. Ryzyka naruszenia praw i wolności osób, których dane dotyczą, w procesie zgłaszania naruszeń prawa

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Ryzyka dla prywatności związane z kanałami zgłoszeń i ich treścią
    • 2.1. Naruszenie prywatności
    • 2.2. Ryzyko błędnych lub niekompletnych zgłoszeń
    • 2.3. Fałszywe oskarżenia
    • 2.4. Niespójność informacji
    • 2.5. Minimalizacja ryzyk dla prywatności związanych z kanałami zgłoszeń i ich treścią
      • 2.5.1. Wdrożenie skutecznych mechanizmów weryfikacyjnych
      • 2.5.2. Edukacja i szkolenia pracowników
      • 2.5.3. Zasady postępowania w przypadku błędnych zgłoszeń
  • 3. Ryzyka związane z zapewnieniem transparentności w procesie rozpatrywania zgłoszeń sygnalistów
  • 4. Ryzyka związane z potencjalnymi represjami wobec sygnalisty
  • 5. Podsumowanie
    • 5.1. Brak adekwatnych środków ochrony
    • 5.2. Nieautoryzowany dostęp
    • 5.3. Wycieki danych
    • 5.4. Wdrożenie dobrych praktyk

Rozdział X. Pojęcie „upoważnionego" w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Próba identyfikacji zobowiązanego
  • 3. Krąg osób objętych ochroną na tle zgłoszeń zewnętrznych
  • 4. Upoważniony a uprawniony
  • 5. Upoważniony na gruncie rozdziału 3 i 4 OchrSygnalU

Rozdział XI. Telefoniczne zgłoszenia naruszeń

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Zgłoszenia ustne
    • 2.1. Zgłoszenia ustne nagrywane i nienagrywane
      • 2.1.1. Nagrywane zgłoszenia
      • 2.1.2. Nienagrywane zgłoszenia
    • 2.2. Zgłoszenia ustne a ochrona danych osobowych
    • 2.3. Zgłoszenia ustne a RODO
    • 2.4. Ustne zgłaszanie naruszeń prawa – wyzwania dla administratora
    • 2.5. Ustne zgłaszanie naruszeń prawa a podstawa prawna
    • 2.6. Odbieranie zgody na utrwalenie wizerunku
    • 2.7. Ustne zgłaszanie naruszeń prawa a wykonanie obowiązku informacyjnego
    • 2.8. Ustne zgłaszanie naruszeń prawa a katalog przetwarzanych danych – zasada minimalizacji danych
    • 2.9. Zakres danych osobowych podanych w samych zgłoszeniach ustnych
    • 2.10. Zgłoszenia ustne a wykonywanie praw podmiotów danych
    • 2.11. Ustne zgłaszanie naruszeń prawa a okres retencji
    • 2.12. Ustne zgłaszanie naruszeń prawa a obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych
    • 2.13. Nagrywanie głosu a problem anonimowości sygnalisty
    • 2.14. Nagrywanie głosu a obowiązek zachowania poufności sygnalisty
  • 3. Wyzwania związane z zachowaniem bezpieczeństwa sygnalisty w ramach zgłaszania naruszeń ustnych
  • 3.1. Bezpieczeństwo infolinii dedykowanej do zgłaszania naruszeń prawa
  • 3.2. Bezpieczeństwo przyjmowania zgłoszeń za pomocą korporacyjnych kanałów zgłoszeń
  • 3.3. Bezpieczeństwo przyjmowania zgłoszeń za pomocą spotkań bezpośrednich
  • 3.4. Ustne zgłoszenia naruszenia prawa a angażowanie zewnętrznych dostawców
  • 4. Podsumowanie

Rozdział XII. Obowiązek lojalności w urzędniczych stosunkach pracy w aspekcie whistleblowing

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Obowiązki pracowników administracji publicznej – ujęcie ogólne
  • 3. Obowiązek lojalności pracownika administracji publicznej
  • 4. Zgłaszanie naruszeń prawa jako powinność pracownika
  • 5. Sygnalizowanie naruszeń jako wyraz dbałości o dobro zakładu pracy w polskim prawie pracy
  • 6. Podsumowanie

Rozdział XIII. Rola BIP w zakresie wykonania obowiązków informacyjnych przez organ publiczny w rozumieniu ustawy o ochronie sygnalistów

  • 1. Uwagi wstępne
  • 2. Biuletyn Informacji Publicznej jako urzędowy publikator teleinformatyczny
  • 3. Znaczenie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie realizacji prawa dostępu do informacji publicznej
  • 4. Bezpośrednia identyfikacja obowiązków informacyjnych realizowanych na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie sygnalistów
    • 4.1. Identyfikacja obowiązków informacyjnych
    • 4.2. Bezpośrednia identyfikacja obowiązków informacyjnych w przepisach OchrSygnalU
  • 5. Dane o wywiązaniu się z obowiązków sprecyzowanych w ustawie o ochronie sygnalistów i dane o sygnalizacji jako informacja publiczna
  • 6. Podsumowanie

Rozdział XIV. Wzory dokumentów

  • 1. Wzór wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych
  • 2. Wzór oświadczenia pracownika
  • 3. Wzór upoważnienia imiennego do działania i przetwarzania danych osobowych w ramach obsługi zgłoszeń naruszeń prawa
  • 4. Wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla osoby wyznaczonej do obsługi zgłoszeń sygnalistów
  • 5. Wzór zgody na utrwalenie zgłoszenia naruszenia prawa w formie ustnej
  • 6. Wzór rejestru zgłoszeń o naruszeniach prawa – wersja 1
  • 7. Wzór rejestru zgłoszeń o naruszeniach prawa – wersja 2
  • 8. Wzór ewidencji działań inicjujących
  • 9. Wzór formularza zgłoszenia zewnętrznego
  • 10. Wzór potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia zewnętrznego
  • 11. Wzór rejestru zgłoszeń zewnętrznych

Pliki do pobrania

Repozytorium C.H.Beck

Materiały dodatkowe w cenie książki

Do książki została dołączona karta zdrapka umożliwiająca pobranie materiałów dodatkowych uzupełniających publikację.

Do książki została dołączona karta zdrapka umożliwiająca pobranie materiałów uzupełniających publikację.

  • wzór procedury zgłoszeń wewnętrznych,
  • wzór rejestru zgłoszeń wewnętrznych,
  • wzór ewidencji działań inicjujących,
  • wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla osoby wyznaczonej do obsługi zgłoszeń sygnalistów,
  • wzór zgody na utrwalenie zgłoszenia naruszenia prawa w formie ustnej.

Wejdź na stronę repozytorium.beck.pl i wprowadź kod ze zdrapki.

Szczegóły

  • Seria: Sektor publiczny w praktyce
  • Rok wydania: 2024
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
  • Liczba stron: 294
  • Wymiary: 165x238 mm
  • Waga: 480 g
  • ISBN: 978-83-8356-826-3
  • EAN: 9788383568263
  • Kod serwisu: 0A033000

Kategorie

Tagi