NEWSLETTER • Bądź na bieżąco! • Zapisz się i odbierz rabat 10% » Sprawdź ›

x

Zapowiedź

Wymogi formalne w umowach konsumenckich

5% taniej
Promocyjna cena 5% taniej
  • 160,55 zł z VAT
    Cena katalogowa: 169,00 zł z VAT
    5% taniej
    Promocyjna cena przed premierą
  • Koszt dostawy od 0 zł!

    Wysyłka w dniu premiery [?]

    Dowiedz się więcej o realizacji zamówień zapowiedzi ›

Autor: dr Mateusz Grochowski

Prezentowana publikacja zawiera kompleksowe omówienie zagadnień dotyczących formy w umowach z udziałem konsumentów. Publikacja w obszerny sposób omawia: ogólną charakterystykę wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. pojęcie wymogów formalnych w prawie prywatnym, wymogi formalne w umowach z udziałem konsumentów w... więcej ›

Inni klienci kupili również
Więcej o książce

Prezentowana publikacja zawiera kompleksowe omówienie zagadnień dotyczących formy w umowach z udziałem konsumentów.

Publikacja w obszerny sposób omawia:

  • ogólną charakterystykę wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. pojęcie wymogów formalnych w prawie prywatnym, wymogi formalne w umowach z udziałem konsumentów w systemie prawa cywilnego, funkcje wymogów formalnych w prawie konsumenckim),
  • wymóg pisemności (m.in. znaczenie pisemności w obrocie konsumenckim, pojęcie i granice pisemności, wymóg pisemności na etapie zawarcia umowy, wymóg pisemności po zawarciu umowy),
  • inne rodzaje wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. wymóg transparentności, wymóg posługiwania się określonym językiem, wymóg dostępności oświadczenia, wymogi formalne w obrocie elektronicznym z udziałem konsumentów),
  • konsekwencje naruszenia wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. konsekwencje w sferze ważności czynności prawnej, konsekwencje w sferze skuteczności czynności prawnej, forma dla celów dowodowych w umowach z udziałem konsumentów, odpowiedzialność odszkodowawcza, szczególne konsekwencje naruszenia wymogów formalnych wzorca umowy, szczególne skutki naruszenia wymogów formalnych w regulacji nieuczciwych praktyk rynkowych, sankcje karne, konsekwencje administracyjnoprawne),
  • funkcję wymogów formalnych w prawie konsumenckim – ściśle związanej z koncepcją „ochrony przez informację”, na której została zbudowana ochrona konsumenta w prawie unijnym,
  • źródła regulacji wymogów formalnych w prawie UE – zwłaszcza charakterystyce unijnego systemu wymogów formalnych zawartych w dyrektywach konsumenckich oraz ich wykładni w orzecznictwie TSUE,
  • katalog postaci formy szczególnej – specyficznych postaciach wymogów wprowadzanych przez prawo konsumenckie oraz miejscu klasycznych typów formy szczególnej w prawie konsumenckim,
  • skutki naruszenia wymogów formalnych – swoistych konsekwencjach braku zachowania formy szczególnej w prawie konsumenckim, a także stosowaniu w tym zakresie klasycznych instrumentów prawa cywilnego.

Publikacja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców – zarówno do praktyków, tj. adwokatów, radców prawnych, jak i samych konsumentów.

„Bardzo istotnym założeniem całości opracowania jest wzgląd na to, że poddawana analizie krajowa regulacja prawna stanowi implementację przepisów Unii Europejskiej. Ma to ten skutek, że przy tworzeniu, interpretacji i stosowaniu przepisów krajowych należy zapewniać osiąganie tych celów (effet utile), jakie założył prawodawca wspólnotowy. Obowiązek ten rzutuje także na wykładnię odnośnych przepisów, dokonywaną w praktyce ich stosowania i w dotyczącej ich literaturze” – prof. dr hab. Czesława Żuławska

Szczegóły

Premiera: 30 sierpnia 2018
Seria: Instytucje Prawa Prywatnego
Rok wydania: 2018
ISBN: 978-83-812-8670-1
Liczba stron: 400
Oprawa: Twarda
Waga: 780 g