Opis książki
Opis pełny
Publikacja porównuje materialną instytucję ograniczenia odpowiedzialności z procesowym powództwem kierowanym wobec rzeczy (statkowi morskiemu) w relacjach żeglugowych.
W dysertacji podjęto polemikę na temat możliwości i potrzeby wprowadzenia actio in rem do krajowego systemu prawnego. Taki rodzaj odpowiedzialności ze statku jest charakterystyczny dla prawa anglosaskiego i sprawdza się w nim od stuleci. Stąd też, rozważając o wprowadzeniu actio in rem do prawa polskiego, sugeruje się zaczerpnięcie wzorców z systemu common law.Z tego też względu postawione zostały postulaty de lege ferenda w zakresie możliwości i sposobu korzystania z actio in rem w polskim prawie, wzorując się na doświadczeniach państw innego systemu prawnego.
W ramach monografii przedstawiono zagadnienia związanego z procedurą dochodzenia roszczeń morskich w kontekście zasady ograniczenia odpowiedzialności w stosunkach żeglugowych. Analiza postępowania w sprawach roszczeń morskich została dokonana w sposób kompleksowy – od postępowania rozpoznawczego przez postępowanie zabezpieczające i egzekucję. W celach prawnoporównawczych, procedura została omówiona na przykładzie prawa polskiego i anglosaskiego, w którym występuje instytucja actio in rem.
Producentem produktu jest: Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o., ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, [email protected], tel. +48 22 311 22 22. Powyższe dane kontaktowe służą konsumentom do składania skarg oraz informowania o problemach związanych z bezpieczeństwem produktu.
Pliki do pobrania
Szczegóły
- Seria: Monografie Prawnicze
- Rok wydania: 2019
- Oprawa: Twarda
- Liczba stron: 196
- Wymiary: 145x205 mm
- Waga: 360 g
- ISBN: 978-83-8158-203-2
- EAN: 9788381582032
- Kod serwisu: 00784100
- Producent: Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o.
- Informacje: Bezpieczeństwo produktu