Model relacji pomiędzy krajowymi organami administracji publicznej a przedsiębiorcami

Promocyjna cena
%
Promocyjna cena
%
Wybierz Wersję:
  • 160,65 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 141,75 zł
    Cena katalogowa: 189,00 zł
    %
  • 160,65 zł z VAT

    Najniższa cena: najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed aktualną obniżką.

    Cena katalogowa: początkowa cena produktu.

    Najniższa cena: 141,75 zł
    Cena katalogowa: 189,00 zł
    %
  • Koszt dostawy od 12,99 zł

    Wysyłka w 24 godziny [?]

    Zamówienia złożone w dniu roboczym do 12:00 wysyłamy tego samego dnia!

  • Dostęp od razu po zakupie [?]

     Zabezpieczenie: Watermark

    Użytkowanie, kopiowanie, drukowanie w granicach licencji - więcej ›

Tematem monografii, a jednocześnie podstawowym zagadnieniem badawczym, uczyniono stworzenie z materiału normatywnego, uwarunkowań aksjologicznych i politycznych oraz procesów empirycznych, modelu relacji występującej w sferze gospodarczej pomiędzy krajowymi organami... więcej ›

Opis książki

Tematem monografii, a jednocześnie podstawowym zagadnieniem badawczym, uczyniono stworzenie z materiału normatywnego, uwarunkowań aksjologicznych i politycznych oraz procesów empirycznych, modelu relacji występującej w sferze gospodarczej pomiędzy krajowymi organami administracji publicznej a przedsiębiorcami. Koncepcja dysertacji zakłada przeprowadzenie prawnej analizy podstawowych jego elementów, oraz oceny obowiązujących unormowań w zakresie relacji zachodzącej pomiędzy powyższymi podmiotami.

Celem Autora jest jednocześnie wskazanie czynników, które są ze sobą komplementarne i w sposób bezpośredni wpływają na system norm prawnych kształtujących model relacji pomiędzy krajowymi organami administracji publicznej a przedsiębiorcami.

W ramach prowadzonych rozważań nawiązano m.in. do wartości wyrażonych w zasadach prawa, które determinują działanie i zaniechanie organów w sferze gospodarki, a także do zależności i powiązań występujących pomiędzy krajowymi organami administracji publicznej a przedsiębiorcami na płaszczyznach reglamentacji oraz regulacji.

Spis treści

Wykaz skrótów

Bibliografia

Wstęp

Rozdział I. Model – istota, pojęcie i zakres

  • 1. Wprowadzenie
  • 2. Model jako forma poznania naukowego
  • 2.1. Pojęcie modelu
  • 2.2. Model na tle systemu prawa
  • 3. Typologia modeli prawnych
    • 3.1. Kryterium wyróżnienia modeli prawnych
    • 3.2. Model normatywny
    • 3.3. Model normatywno-empiryczny
    • 3.4. Model postulatywny
  • 4. Funkcje modeli
  • 5. Przedmiot modelu
  • 6. Podsumowanie

Rozdział II. Elementy podmiotowe relacji

  • 1. Wprowadzenie
  • 2. Pojęcie krajowego organu administracji publicznej
  • 3. Pojęcie przedsiębiorcy
  • 4. Rodzaje przedsiębiorców
    • 4.1. Kryterium podmiotowe
      • 4.1.1. Osoba fizyczna jako przedsiębiorca
      • 4.1.2. Osoba prawna jako przedsiębiorca
      • 4.1.3. Jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej jako przedsiębiorca
    • 4.2. Mikroprzedsiębiorca, mały i średni przedsiębiorca
    • 4.3. Przedsiębiorca publiczny
    • 4.4. Podmioty zagraniczne
  • 5. Wpływ cech podmiotów na relacje
  • 6. Podsumowanie

Rozdział III. Aksjologiczne przesłanki kształtowania relacji pomiędzy krajowymi organami administracji publicznej a przedsiębiorcami

  • 1. Wprowadzenie
  • 2. Pojęcie i charakter zasad prawa
  • 3. Zasady prawa a klauzule generalne
  • 4. Zasady prawne wywierające wpływ na relacje pomiędzy krajowymi organami administracji publicznej a przedsiębiorcami
    • 4.1. Zasada społecznej gospodarki rynkowej
    • 4.2. Zasada społecznej gospodarki rynkowej a konstytucyjne zasady prawa
    • 4.3. Ustawowe zasady podejmowania, wykonywania i zakończenia działalności gospodarczej
  • 5. Podsumowanie

Rozdział IV. Polityka publiczna jako czynnik wpływający na relacje pomiędzy krajowymi organami administracji publicznej a przedsiębiorcami

  • 1. Wprowadzenie
  • 2. Istota i założenia przypisywane polityce publicznej
    • 2.1. Pojęcie i elementy polityki publicznej
    • 2.2. Instrumenty polityki publicznej
  • 3. Obszary wpływu polityki publicznej na relacje administracji z przedsiębiorcami
    • 3.1. Polityka administracyjna
      • 3.1.1. Polityka wobec administracji i jej struktur
      • 3.1.2. Polityka administracji
    • 3.2. Urzędowe interpretacje prawa jako narzędzie polityki administracji
    • 3.3. Polityka administracji wobec szczególnych kategorii przedsiębiorców
  • 4. Środki realizacji polityki publicznej przez organy administracji publicznej
  • 5. Podsumowanie

Rozdział V. Reglamentacja i regulacja jako płaszczyzny kształtowania relacji pomiędzy krajowymi organami administracji publicznej a przedsiębiorcami

  • 1. Wprowadzenie
  • 2. Reglamentacja jako metoda, sposób działania administracji publicznej
    • 2.1. Pojęcie reglamentacji
    • 2.2. Zakres i instrumenty reglamentacji gospodarczej
      • 2.2.1. Reglamentacja dostępu do działalności gospodarczej
      • 2.2.2. Reglamentacja sposobu wykonywania działalności gospodarczej
    • 2.3. Reglamentacja działalności gospodarczej a umowne zlecanie przez krajowe organy administracji publicznej wykonywania określonych zadań publicznych
    • 2.4. Rola organu administracji publicznej w reglamentacji gospodarczej
  • 3. Regulacja w stosunkach gospodarczych jako sposób działania administracji publicznej
    • 3.1. Pojęcie regulacji
    • 3.2. Organy administracji publicznej w regulacji gospodarczej
    • 3.3. Porządkowanie, wyznaczanie warunków przez organy administracji publicznej
    • 3.4. Organ administracji publicznej jako mediator
  • 4. Przedsiębiorca jako adresat funkcji reglamentacyjnej i funkcji regulacyjnej
  • 5. Podsumowanie

Zakończenie

  • 1. Konstrukcja modelu relacji
  • 2. Postulaty racjonalizacyjne de lege ferenda i de lege lata

Pliki do pobrania

Szczegóły

  • Seria: Monografie Prawnicze
  • Rok wydania: 2022
  • Oprawa: Twarda
  • Liczba stron: 304
  • Wymiary: 145x205 mm
  • Waga: 500 g
  • ISBN: 978-83-8291-378-1
  • EAN: 9788382913781
  • Kod serwisu: 00952300

Kategorie